All dressed up...

...and nowhere to go!
Nähäpp!
Verkar inte bli nån Nobelfest för mig i år heller.
Inte en enda en har hört av sig och bett om min medverkan.
Ah well...
Synd för dom.
Jag kan vara ett rätt charmerande middagssällskap, när jag sätter den sidan till.
Och vem vill inte ägna tordagskvällen åt att diskutera kvantfysik och världspolitik.
Uppföra sig värdigt och belevat och se till att inte märkas så mycket.
Sitta still i fem timmar utan att få gå på toaletten.
Skratta tyst och väluppfostrat och tänka på att inte visa för mycket hud...
Dansa trista danser med stela kavaljerer.
Och hänfört vänta in Desserten som aldrig visar sig vara riktigt så fanktastisk som den utgetts för att vara.
Nä, det får vara för min del.
Om dom ringer nu så tackar jag nog nej.
Gillar inte att bli bjuden med armbågen, så här i sista stund.
Dom får klara sig utan mej, helt enkelt.
Dom får hålla till godo med Madeleine istället.
Så får dom se hur kul det blir...:-)

Permalink Allmänt Kommentarer (9) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Ama de casa

Ja, vad är väl en bal på slottet...

Dom får faktiskt skylla sig själva!

Jag som är gift med en nobelpristagare har aldrig heller fått gå på den balunsen!

:-)

Postat av: Em

Dessutom riskerar man att få Reinfelt eller "nåt sånt" till bords och de är inte roliga alls! Jag har ALDRIG fått någon kommentar av han och det säger väl allt? ;D

Postat av: Ulrika

SV: Japp, dom får skylla sig själva när dom inte begriper bättre ;-)



SV:

Em - Nej, Reinfeldt tjuvläser bara din blogg utan att kommentera - det är verkligen höjden av dåligt omdöme! Varken vett eller etikett har han, den karln..



Ama de casa: Åhå..?? Nobelpristagare, minsann.. Berätta mera! (Givet blogginlägg, ju!!)



Postat av: Ama de casa

Finns redan ett inlägg, kolla här:



http://metrobloggen.se/jsp/public/permalink.jsp?article=19.11320801



Dessutom fick jag ge Em en liten känga, det kan du se här:



http://egoinasmamma.nu/2009/october/stad-strejkande-nobel-pristagare.html



Nu ska jag äta - en egenkomponerad Nobelmeny - så det så!

Postat av: Ulrika

SV:

Ama de casa: Hahaha, där ser man! Stilig karl, dessutom! Vad blir det till middag, då? (Kommer inte åt din blogg just nu, fel dator:(



Em: Hur kunde du tvivla? (Fast oss emellan ÄR ju Blogawards faktiskt snäppet större ;-)

Postat av: Nanna

Ha,ha,Det är med ett leende på läpparna man läser din blogg! Ha en bra Nobel-kväll !

Postat av: Peterlarson

Ja jag har fixat lite snö på min blogg.

Men i min verklighet snöar det inte. Inte än

Postat av: Stattinskan

... nån Nobelfest skulle jag inte vilja gå på ... har för dåligt tålamod att sitta still på rumpan ;-D

Postat av: Ivana

Jag skulle somna direkt på en sådan fest. Präktiga tillställningar passar mig inte alls.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback