Bakverk

Bakar gör jag väääldigt sällan.
Men plötsligt händer det.
Nyss hände det några Hallongrottor.
Och så nåt pepparkaksaktigt i en långpanna med lingon i.
Men topping på, philadelphiaost - mmmm!!
Och så mera lingon ovanpå, det blev snyggt.
Mors bak luktar gott!!
Nu ska jag diska till världens bästa playlist på Spotify, nämligen min!
Övervägande sjutti- och åttital.
Det var ju då all bra musik gjordes, eller hur?
Så varför uppfinna hjulet igen, liksom?




Permalink Allmänt Kommentarer (10) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Kommandoran

70- och 80-talen; då som nu var vi som snyggast! Och den bästa musiken otvivelaktigt. Jag dansade f ö till Simple Minds i går kväll, på vardagsrumsgolvet hos bästa kompisen...ingen tantvarning det heller!!

Postat av: Janne

Åhhh, pepparkakor med ädelost! Nu blev jag sugen.



Håller nästan med dig om musiken. Under andra halvan av 80-talet kom den absolut bästa hårdrocken som jag var/är inne på. Fanns en del bra under 70-talet och början på 80 också men inte lika mycket. Spotify är helt suveränt för det. Så man kan lyssna på en massa gammal musik som man bara har på LP annars.

Postat av: Ellis

Inga bilder på bakverket!? :D

Postat av: Ama de casa

Jag fattar inte varför dom kallar den fina 70- och 80-talsmusiken för nostalgi? Det var ju alldeles nyss ju...

Postat av: Em

Baka? Vad är det? ;D

Postat av: Gun

Vad duktig du är! Det låter gott.



Vad lyssnar du på då? Jag gillar musik från den tiden, men det står stilla i skallen just nu och jag minns ingenting.

Postat av: Fashionhaggan

kan du inte lägga ut din spotifylista?

Postat av: Ellis

sv: hahaha I know u like it Ulrika! :D

Postat av: Daniel

Hurtigt jobbat!



70 å 80's e ju bara för härligt!

Postat av: Barbro Binda

Nä, bakar gör jag så sällan att jag inte vet hur jag ska göra när det väl bär till. Vi är mer för "macka" till kaffet i den här familjen. Annars funkar en god chokladbit om man absolut vill ha nåt sött. Kram påre! :-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback