Buisness & Pleasure

Och så blev det Måndag igen, och buisness as usual!
I fall jag kommer fram för all snö, vill säja.
Bara tre dagars arbete kvar på året!!
Semesterdagarna duggar tätt.
Blir inte många kvar till sommaren i den här takten.
Julafton och juldagen - vips åkte två stycken.
Nyårsafton och nyårsdagen - japp, där ryker två till.
Trettondagsafton är visserligen en extravaganz, men vi är bjudna på Maskerad och man tackar ju inte gärna nej till en trevlig fest!
Trettondagen dras med, den också - har man sagt A får man säga Ö.

Lite bistert och lite orättvist tycker jag nog att det är.
Att sex semesterdagar dras från mitt konto, som är röda och självklart arbetsfria för många andra.
Ja, jag är väl medveten om att jag inte är ensam om detta.
Vård och servicepersonal drabbas lika.

Och i mitt jobb finns åtminstone möjligheten att ta semester, det är sällan några problem om man säger till i tid.
Fast lite surt är det.
Tycker faktiskt att vi som jobbar så här är värda en extra semestervecka.
Det vore ett saftigt valfläsk att dingla med.
I alla fall framför min näsa.

Jag skulle hugga direkt!

Permalink Allmänt Kommentarer (8) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Gun

Vad tråkigt att behöva slösa semesterdagar så. Ha det bra på jobbet imorgon då. Godnattkram på dig!

Postat av: Barbro Binda

Ja, det är orättvist. Själv tar jag ut fyra semdagar och är ledig fr.o.m. dagen före julafton till 12/1. Bara 20 dagars sammanhängande ledighet, stackars mej! Men jag ska TÄNKA på dig i morgon. Om jag är vaken... ;-)

Postat av: Stattinskan

... ja, visst är det lite orättvist ... Jag har i allafall arbetsdag idag jag också. Har en deadline i Länsrätten och det är svårt med uppskov då personalen verkar ha tagit semetser där också ... Gomorron!

Postat av: Em

Menar du att du totalt sätt inte får lika många lediga dagar som till ex mig? Det är ju orättvist i så fall! Finns det annan kompensation, så som lön eller något då?



Jag har ledigt fram tills 7.januari, jätteskönt! Men jag tog knappt tre veckor i somras..



God morgon! Hoppas du får en underbar dag! KRAM

Postat av: Ama de casa

Ja det är fruktansvärt orättvist!

När jag jobbade på skansen och gick på schema då fick vi faktiskt 13 extra såkallade A-dagar. Stod för Arbetsfria dagar. Dom kunde vi ta ut när "vi ville". Dock var det svårt att ta ut dom på storhelgerna när "alla andra" var lediga.

Men det kändes som en bra kompensation.

Klart att ni borde få såna A-dagar med!

Kram

Postat av: Afrodite

Denna orättvisa värld...!

Kram, godmorgon och ha en bra dag! =)

Postat av: Nattis 2.0

Visst hade det varit bra om man kunde, som andra vara ledig utan att det kostar semesterdagar! Eller, tja i mitt fall är det inarbetad komp :)

Postat av: Nattis 2.0

SVAR: Ja jag vet! Jag tänkte på drömmen hela dagen och när jag gick och lade mig, tänkte fortsätta där jag slutade men det sket sig! :(


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback