Det vita hotet...

Det blinkar lite i lyset emellanåt.
Lite varnande, liksom.
Snötyngda kraftledningar som hotar ge vika.
Eltrådar tjocka som timmerstockar.
Ingen storm, dock tack och lov, bara massor av den vita skiten...

Dottern dundrar ner från övervåningen:
-Alltså om det blir strömavbrott nu så dööör jag!
Jag:
-Nej, det gör du nog inte...
Dottern:
-Joo, seriöst! Då funkar ju inte plattången och jag ser inte kloook ut i håret!
Jag:
-Mmmm, det låter ju allvarligt, förstås...
Dottern:
- Och batteriet till datorn är ju skitkasst, det håller typ bara en timme!


Attans också, nu blev jag också orolig...

Permalink Allmänt Kommentarer (8) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Ellis

Haha mitt batteri har hållt i endast 2 timmar.... sen jag köpte den.. lite dåligt ? Ja...



sv: Haha jag ser lika kaoitiskt ut utan sömn eller med sömn om ja får säga mitt! :D

Postat av: anne

Dödsorsak: plattångshaveri.



Näää.... Jag tror inte det! ;)



Sv. Jovars, ny design enligt dotter, hon har lyckats rota fram allehanda gamla och mindre gamla bilder och har nog inte riktigt samma uppfattning som jag om när jag är till min fördel och när inte riktigt är det....:o



Fotona på barnen är nog närmare tio år gamla, men de var söta då och är söta nu också! :)

Postat av: Stattinskan

Ja herre guuuuud om man skulle bli utan dator ...haha! Kramar

Postat av: Em

Men det fattar du väl! Får man inte plattat håret så är det kört! Hahahaha! Egoina brukade säga när hon var liten att hon var så hungrig att hon kunde äta hundra mackor.. (Det där med datorn håller jag däremot med om, tänk om du plötsligen behöver använda hennes! ;))



KRAM

Postat av: fashionhaggan

ja det här med datorn är det mest oroväckande vid strömavbrott

Postat av: Nanna

Jag häller verkligen med dej, nu Räcker det med snö! Hoppas allt är bara bra med dej ! :)

Postat av: Gun

Mitt batteri klarar ungefär sju timmar, så det ska nog funka för mig. Längre än så brukar inte strömavbrott vara. Plattången överlever jag utan så länge jag håller mig inomhus eller har mössa på mig:D

Kram på dig!

Postat av: julia

kul mamma att du vill berätta för alla dina läsare om mej...

älskar dej med <3


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback