Drömjobb, då?

Dessvärre har dagen so far inte inbjudit till några intressanta bloggvinklingar,
så jag tänkte tugga om gårdagens ett varv till fast åt andra hållet liksom.
Hoppas ni har överseende.

Jag tänkte så här:
Om man fick välja om sitt yrkesval från och med idag
(eller i morgon då för all del...)
utan av behöva bry sig om såna hinder och krångligheter
 som utbildning, studieskulder,kroppsliga krämpor eller hem och familj...

Vad skulle ni då hitta på?
Välj helt fritt!
Lönen är givetvis helt upp till ditt eget rymliga samvete!

Hotellprovare tror jag vore ett yrke som skulle passa mig.
Åka världen runt och testa och bedöma, hylla och förkasta.
Kan även tänka mig att betygsätta frukostar, middagar
(Michelin-Guide!!)  samt fina viner och spainrättningar.
Ostar och choklad också, sa jag det?

Maken vill bli Fyrverkeriansvarig på Disneyland i Florida, eller på annat ställe med likvärdiga, storslagna pyrotekniska explosioner. Vi var där i våras och beskådade detta timslånga spektakel, som äger rum varje kväll, dygnet runt, året om.
Somliga blir som barn på nytt, andra ser tusenlappar gå upp i rök...

Vilket är ditt Drömjobb?


Permalink Allmänt Kommentarer (10) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Ullet

Konstnär eller nån visionär som reser land o rike runt och bara göööör saker på lustiga ställen och insuper nya atmosfärer.

Jag kan också tänka mig arbeta som gårdsägare och ha massa hästar o skötare och sedan rida in i solnedgången. ;) Det lät som mitt typ av jobb nämligen.

Postat av: Em

Utan några krämpor vare sig fysisk eller psykisk? Då hade jag velat vara frissa. Kan jobba i nästan hela världen, jag hade fått vara social och älskar (egentligen - haha) att umgås människor och finnas till för de. Sen har jag olika krämpor som gör att jag inte kan..



Jag skulle nog också kunna tänka mig att jobba i u-land med människor som behöver hjälp.



Vilken intressant fråga!!

Postat av: Peterlarson

Jag har haft förmånen att ha olika jobb där jag kunnat göra redan rätt glada människor ännu gladare och det har alltid känts väldigt bra.

Hade också kunnat tänka mig att göra något som kunde göra inte lika glada människor gladare.

Eller att få arbeta med vilda djur. Det skulle också vara fantastiskt!

Postat av: julia

frisör mamma, frisör!

Postat av: Jouline

Nu tävlar jag ut en unik hårprodukt i min blogg. Vill du vara med? så kika gärna in :)

Postat av: Ellis

Vet faktiskt inte - är vilse på en fronten. Men något där jag kan vara social - kunna prata.



sv: Haha HELT SJUKT att mankan gå på bio för samma film FLER GÅNGER ÄN EN? Skulle jag aldrig gjort.



Twilight sög för den delen.

Postat av: Afrodite

Enkelt! =)

Livsnjutare på heltid! =)

Och i detta ryms naturligtvis både hotellprovning, frukost- och middagsprovning, VINPROVNING såklart, ost och chokladprovning...ja, alla de här vanliga livsnjutarprovningarna...hihi.

Och jag skulle utkräva en skälig (läs oresonlig) lön, helt utan samvete...=)

Postat av: Ulrika

SV: Hörde att intagningspoängen till Livsnjutarutbildningen på gymnasiet just sköt i höjden... högre än Frisör, till och med , Julia ;-)

Att ha en meningsfull sysselsättning som man trivs med, tror jag är en betydelsefull del av vägen till lycka.

Postat av: Ama de casa

Hahaha! Hon som ligger steget före vidhåller att ett jobb inom internationella olympiska kommitén vore toppen.

Resa, bo flott, bli mutad...

Kan det bli bättre?

:-)

Kram

Postat av: Barbro Binda

Min dröm är att inte behöva jobba. Jag har aldrig kunnat identifiera mig som "förvärvsarbetande". Inte för att jag är en lat person, men jävligt egensinnig. Passar inte in nånstans. Trivs bäst i mitt eget sällskap. :-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback