Morgon(stille)stånd...

Lät bli att mäta mig i morse.
Dels hann jag inte och dels äger jag inget måttband.
Sen fick jag ju så fina siffror igår.
Jag fick ägna mina obefiltliga överflödsminuter till att övertala
den motsträviga Surpärlan att släppa in mig.
Började varsamt med att värma upp henne med kupevärmaren utan framgång.
Så tyvärr fick jag lov att ta i med hårdhandskarna.
Eller, kofoten faktiskt.
Men bara lite, och väldigt försiktigt (ifall maken läser...)
Passade på att knacka ut några bucklor också när jag ändå höll på.
Har lämnat henne på verkstaden, och där får hon stanna resten av dagen.
Förhoppningsvis är hon upptinad och på gott humör när jag hämtar henne.
Om hon har skött sig riktigt duktigt får hon sova i garaget inatt.

Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Em

Varför män brukar vara förtjusta i bilar är antagligen för att en bil är som en kvinna. Behöver lite förspel, sen startar man och så kan man gasa på. Gasar man för snabbt blir det fel och man får sakta ner igen, men känner man efter hur bilen fungerar så går det hur smidigt som helst fram till mål.



Ta väl hand om din pärlan!! :D

Postat av: Ama de casa

Hoppas hon fick sova i garaget - det innebär ju att hon har skött sig :-)

Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback