Söt som socker..?

Håll ut...Det här blir ett lååångt inlägg!!!


I natt har det snöat är i trakten.
Kräksnöat.
Pärlan stod ihopfrusen, dyster och översnöad imorse, och trots kärleksfulla ord och ihärdig
massage med både piassavakvasten och isskrapan fullkomligt tvärvägrade hon att låta dörrarna öppnas.
Hon är sur förstås för att hon får sova utomhus.
Utan kupe'värmare, dessutom.
Och den där tvätten jag har lovat henne så länge, den har inte heller blivit av.
Jag måste skärpa mig. Snart kommer det att krävas betydligt mer än lite låsspray för att tina upp våra frostiga relationer. I morgon ska hon in på verkstad i allafall.
Får be att dom justerar morgonhumöret också, ifall det är möjligt...

Så det blev för bortklemade bilen Lillebror att rycka ut och göra rätt för sig.
Han står ju ändå bara och sover i garaget, nu när husse är på ostkurs söderut.
Eftersom vägen i våran del av världen var helt oplogad vid halvåttasnåret så var det nog helt rätt att satsa på pigga fyrhjulsdrivna Lillebror.
Surpärlan skulleantagligen ha gett upp och fastnat redan vid postlådan. Hon är bra på mycket, Pärlan, men inte lössnöföre.

Så jag hann fram till vårdcentralen precis i utsatt tid, (jag kör som bekant inte med tidsmarginaler...)
Jag tappades på några rör blod, fick godkänt resultat på blodvärde och donerade därefter generöst några rör extra till forskning.
Som tack för detta, och eftersom jag vänligt men bestämt ombetts att avstå från mat och dryck tolv timmar före besöket,bjöds jag på frukost.
Bestående av en halv liter ljummen sockerlösning.
Yummy.
Men inte går det upp mot fil och en tekopp.
Därefter placerades jag i ett rum, för vila och eftertanke.
Läste morgontidningen, och väntade och väntade.
Fyllde i en enkät också, frågor om familjeliv, alkoholvanor och sjukdomar i familjen.
Så kollades blodsockret - Bra!
Blodtrycket - Bra!
Blodvärde - Bra!
Vikt - Bra!

Längd - Surprise!!!
Jag är tre centimeter längre än jag trodde!!
Enligt sköterskan kan det bero på att jag mätte mig på morgonen. Tydligen är man längre då..?!
Som ett slags morgonstånd, då eller??

Proverna ska skickas iväg på lab, eftersom labutrustningen på våran sjuka är gammal och otillförlitlig, så det blir ett återbesök nästa vecka för att få provresultatet.
Det är som i Idol - dom gör allt för att dra ut på spänningen...
Men det lutar nog mot Okej-stämpel.
Funderar på att ta den som tatuering.
Tack för alla gulliga kommentarer!
Kram!!!


Permalink Allmänt Kommentarer (12) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Kerstin

Man gratulerar!

Postat av: Em

Om du brukar vara morgonkåt så är det nog det som påverkar längden.. ;D

Postat av: Gun

Hahahahaha! Jag skulle skriva nåt men glömde vad det var när jag läste Em:s kommentar, hahaha!



Nu har jag läst inlägget igen...vad bra ni har det som får en så grundlig undersökning! Så är det inte här tyvärr.



Sv: Varsågod, och tack:)

Postat av: Barbro Binda

Grattis! Tur att dom inte tog prover inuti huvet, då skulle du aldrig ha blivit utsläppt. ;-)

När jag druckit sockerlösningen blev jag helt knäpp. Fnissade och raglade runt, och slocknade i en soffa. Efterprovet visade att jag har supersnabb förbränning, så kroppen fick sig en rejäl omgång. Dom tittade inte in i huvet på mig heller, så jag fick godkänt jag med. :-)

Postat av: Nanna

Ha,ha,ha, Kvinnligt morgonstånd har jag Aldrig hört talas om..Du Är Unik !!! :) God natt !

Postat av: Ellis

HAHAHAHA MORGON STÅND!!! Ja den var bra, skall fan också mäta mig på morgonen då! Kanske är 176 då!

Postat av: Janne

Hmmm, om jag nån gång får för mig att mäta snoppen vet jag nu vilken tid på dygnet jag ska göra det på. ;D

Postat av: Ulla

Längre på morgonen? Det hade jag ingen aaaning om. Det ska jag säga till mannen. Han vill gärna vara lite längre än vad han är

Postat av: Ullet

Haha, jag ska hädanefter både väga och mäta mig på morgonen. Jag är alltid kortare än jag trodde. :( Fast en gång var jag en halv centimeter längre, då var jag stolt! Vet du! Issevännen har lärt sig skälla som en hund, utan ord iofs men med skällformad mun, det är första steget mot att prata det! stoltaste mamman i byn Gör ni något på söndag? Komma och fika en stund?

Postat av: Ama de casa

Hahaha! Morgonstånd... Då ska man nog både mäta och väga sig på morgonen (efter toabesök). Vikten kanske inte ändras men man borde ju få ett bättre BMI :-)

Grattis till provresultaten!

Kram

Postat av: Ulrika

SV: Hahaha, vilken lärorik blogg jag har eller hur?!

Helt okända vetenskapliga fakta som gör underverk för självförtroendet!

Kram på er allihop!!

Postat av: Mita

Samtliga verkade ha fastnat vid morgonståndet och så även jag =)

Jag ska testa detta, alltså inte morgonståndet utan mättekniken..



Ljummen sockerlag, det lät ju festligt....eller inte!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback