Uppe med tuppen...

God morgon!!
Jag ber er alla vänligen notera tidpunkten.
Här ligger till och med Em i lä,
hon brukar inte börja knattra på sitt morgoninlägg föränn vid femsnåret på morgonkröken...
Observera att detta inte heller skrivs strax efter hemkomst efter en blöt utekväll på krogen,
utan i ytterst nyktert tillstånd efter en hel veckas hårt kvällsskiftarbete.
Kom hem vid tiotiden, fann vänner i soffan samt en kanna nybryggt kaffe och på den vägen är det...
Vännerna gick hem, övriga gick till sängs och så även jag.
Tryckte in mina kära öronproppar så hårt att de möttes i mitten, drog ned sovmasken över ögonen och har sedan dess legat klarvaken och dödstrött och förgäves försökt komma med på sömntåget.
Försökte med mitt bästa knep, att inbilla mej själv att det är måndagmorgon, klockan är halv sju och det är dags att stiga upp.
Det brukar fungera, för jag är aldrig så trött som då.
Men icke.
Så jag tänkte imponera med ett ultratidigt morgoninlägg istället.
Förhoppningsvis blir det ingen vana.
Och förhoppningsvis tar jag sovmorgon när jag förhoppningsvis till slut lyckas somna.
Ska aldrig dricka kaffe igen.
Och, jo Em... Nu börjar jag tänka på sex!
Varför ska bara jag behöva vara vaken?
När jag nu iallafall är naken...
Tror jag måste väcka maken

Kan inte motstå ett bra rim...inte ens i detta utmattade tillstånd.
Gäsp.

Permalink Allmänt Kommentarer (4) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Em

Hahaha! Var det skönt? :D

Vad jobbigt att du inte fick sova. Jag kan inte ens dricka ett halvt glas cola eller en kopp grönt te på kvällen, jag reagerar på väldigt låga doser koffein.



Hoppas jag aldrig slår din tid för morgoninlägg!!!

God morgon! :D

Postat av: Ullet

Här leker vi skura huset-leken eftersom lillebror fick magsjuka igår, hjälp så kul man kan ha med en mopp och kläderna på, det är galet skojsigt! Nej dags kavla upp ärmarna och se hurtigt glad ut och skura lite till! ler ljuvt och måttar upp såpan ;)

Postat av: Janne

Jamen vilken bra idé att väcka maken för sex klockan halv fyra på en lördagsmorgon! Gissar att han uppskattade det? ;D



Hoppas du lyckades somna så småningom!

Postat av: Ulrika

SV: Sju timmars sömn blev det i allafall till slut, pallrade mej inte ur sängen förrän vid elva, faktiskt...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback