Utröstad!

Så var saken avgjord.
Jag har både goda och dåliga nyheter...

Bad news first.
Ägglikören
förlorade den rafflande slutstriden.
Det är väl inget fel på ägglikör!
Givetvis borde det Förhatliga Körsbäret I Likör ha åkt ut istället.
Choklad - Ja
Likör - Gärna
Körsbär - Nix
Men vem bryr sig om innehållet, när det kommer i en snygg förpackning...
Rosa förföriskt foliepapper, bah!
Men folket har sagt sitt.

The Good news is:
Höstnougaten
sitter säkert!
Kaffe och Choklad i njutningsfull symbios.
Mmmm...
mat/Nahrung04.gif

Har visserligen lovat mej själv att aldrig dricka kaffe mer efter min sömnlösa natt nu i helgen,
men att Äta kaffe är väl en helt annan sak, va?

Permalink Allmänt Kommentarer (9) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Ullet

Ja man får hellre äta kaffet än sätta det i vrångstrupen. :) Att inte körsbäret försvann beror nog på lobbyverksamhet bl a på Fejjan. :D Jag vet att de kört en kampanj där så vi får "tacka" dem för att den skiten fortfarande blir kvar i förpackningen hädanefter och vi får inte påbörja det undre lagret förrän skiten är uppäten. ;)

Postat av: Lilla K

Ja, att äta kaffe är nått annat!

Postat av: Ama de casa

Körsbäret borde bort! Körsbäret borde bort! Körsbäret borde bort! Körsbäret borde bort! Körsbäret borde bort! Körsbäret borde bort!

Fast det kanske är försent nu...

;-)

Postat av: Gun

Det blev ju som en grej för många att ha körsbäret kvar. Jag röstade på ägglikör, men egentligen bryr jag mig inte så mycket, för jag är nötallergiker och törs inte äta ur de där blandade askarna.

Postat av: Em

Jag säger som Gun, bortsett från att jag inte är nöt-allergiker och varför jag inte äter choklad är för att jag inte gör det längre. Så när det kommer till kritan säger jag bara som Gun när det gäller ägg-likören.. :D

Postat av: Anonym

Jag gillar oxå ägglikören och maken har paxat det där jäkla körsbäret(inte mig emot)!! Men å andra sidan så skiter vi fullständig i att tömma översta lagret först!!



Kul att du gillar min blogg.. Jag gillar din oxå, även om jag inte hunnit läsa bakåt så mycket än!! (Klubben för inbördes beundran!)



Nope, Umeå, inte Lycksele. Men inlandsbo är jag, ursprungligen från en liten, liten by utanför Gällivare.. ;o)

Postat av: Pia

Å så var det ju jag som skrev nyss!! :o)

Postat av: Petra M

jag är liksom du vansinnigt glad över att HÖSTNOUGAT är kvar. Underbar kombo av just kaffe och choklad med rödvin till är det som fest i munnen ha ha



Förövrigt struntar jag i det där med ett lager i taget... Vi firar jul hemma hos mig = JAG (eventuellt maken med) har betalt chokladen = INGEN annan har något att säga om var jag tar choklad moahahaha



Förresten så brukar jag norpa åt mig alla HÖSTNOUGAT det första jag gör ;-)



SV: Idag har vi faktiskt lite snö här i Malmö :-) Puh vilken tur att jag gått din snöskola!

Postat av: Britt

Tror du den Franska Nougaten kommer tillbaka? tyckte jag läste att det är en gammal favorit som kommer tillbaka. Den har visst funnits i Alladinasken sedan 1939. Hade hellre haft kvar Ägglikören än Körsbär i likör. Verkar vara många som tycker om den enligt röstningen...fast jag tror det är några ungdomar som röstat och jävlats...som de alltid gör vid Melodifestivaler, Robinsontävlingar, Idol och annat. Det har man ju läst om i tidningarna. ;D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback