Drypande ironi...


Aaaaaah!!
Äntligen är klockan halv sju, det är Måndag och ännu en härlig arbetsvecka fylld av spännande intellektuella utmaningar ligger framför mig, som ett frestande smörgåsbord!
Jag spritter ur sängen med ett leende på läpparna och ställer i ordning en näringsrik frukost åt min kära familj, innan jag väcker dem med ömma ord och en fjäderlätt kyss på kinden.

För visst är det precis som min chef brukar säga:

Hårt arbete befrämjar hälsa och välstånd,
samt förhindrar många tillfällen till synd.

Han fångar orden så bra, tycker jag.

God morgon!! 

Permalink Allmänt Kommentarer (5) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Em

Hahahaha! PRECIS så känner jag det också!

Postat av: Barbro Binda

Drypande ja. Skulle nån få för sig att stå och steka bacon här på morgonen skulle jag mörda. Morgonen är min absolut värsta tid på dygnet. Då är jag ett monster. Hehehe.

Postat av: Daniel

hehhe klok chef må jag säga!!

Postat av: Ivana

Jag är död på morgonen, oavsett om det är måndag eller lördagsmorgon. Men jag går och drömmer om att ha så fina morgnar som du just beskrev.

Postat av: Ullet

Jag vet att synd inte kommer på morgnarna iaf. ;) Inte i det här huset för synd kommer med aktivitet och aktivitet är det bara jag, hunden, Plorp och Pytten som har. De som skulle kunna ha syndiga tankar de är mer åt det döda hållet på morgnarna minsann. ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback