Bloggjakten!

Ta chansen, hitta DIN Bloggfavorit!

Lycka till & mycket nöje!!

Svaret på första frågan hittar du hos kluriga, konstnärliga Gun! 
Visste ni att Gun en gång jobbat för en 92-årig chef och blivit nypt i baken?
1) Vad var det för jobb, tro?

Fråga två finns hos Egoinas Mamma!
2)Hur gammal var Egoinas mamma när hon blev myndig?

(Betänk att hon är speciell, och inte riktigt som alla andra..)
Plus i kanten om ni kan gissa namnet på Egoinas mammas dotter...

För att hitta svar på fråga nummer tre, får ni kila in till Surmorsan!
Det är inte så farligt som det låter...
3) Frågan är helt enkelt: Nämn tre egenskaper som Surmorsan inte söker hos en man!

En liten ledtråd...

Ullet är nästa anhalt!
Fråga nummer fyra lyder som följer:
4) Hon är inte bara smart och fantastisk - hon är mamma också!
 Frågan är till hur många
(om man bortser från maken...) Och vad kallas dom på bloggen?


Barbro Binda, norrlänning såsom både jag själv och nyss nämnda Ullet.
En fåordig dam som helst uttrycker galenskapen i bild.
Och vilka bilder sen...
5) Frågan är: Hur tänkte hon här? Och när?

Ledtråd: Om hon hade blivit gravid den dagen, hade det strax varit dax...


Av någon anledning verkar det vara flest kvinnor som bloggar.
Eller så har jag bara inte hittat dom än?
Här är en som jag har hittat!

Nämligen Globetrottern Peter, som fyller sin blogg med inspirerande bilder och lärorika anektdoter från jordens alla hörn. Där vi hittar fråga nummer
5) Nämn ett land i Europa som Peter inte har varit i. Än.


Puh! Det blir ett saftigt inlägg det här, men jag hoppas att ni orkar med några till!

Som till exempel Osloskånskan, som skriver underhållande om sitt liv i norsk exil.
6) Frågan är hur denna husliga kvinna gör för att hålla köksgolvet så blankt?

Sen har vi Nanna, som pratar radio och gillar Johnny.
7)Vad är det mer hon gillar? På måndagkvällar, vanligtvis om jag har förstått det rätt.

Anne är en rätt ny bekantskap men en trevlig sådan! Kul tjej med huvudet på skaft och hjärtat på rätt ställe.
8) Men varför fick egentligen hon såna kliande utslag på smalbenen?

Fashionhaggan var ute på vift nyligen, på jakt efter nya fynd till garderoben. Fast klok som hon är använder hon allt nyinköpt direkt istället för att låta det tyna bort på galgen.
9) Men vart gick resan den här gången och vad hade Mr N för sig egentligen?


Sist av alla för den här gången tänkte jag klämma in mig själv på ett hörn.
Tyvärr har jag inte lyckats dela in min blogg i såna där smarta kategorier, det hade ju onekligen underlättat letandet lite en sån här gång. Ni får helt enkelt läsa ALLT jag har skrivit, från början till slut...=)
Sista frågan lyder:
10) Vilka är enligt moi världens tre äckligaste jobb?
(Ni behöver gå tillbaka till september)

Sådärja!
Vilken upptäcksfärd!
Bloggarna runt på tio frågor.
Strax midnatt. Dax att sova. Maken sover redan. Högljutt i soffan.
Bäst att jag slänger honom över axeln så han kommer i säng.
Sov gott, alla! Vi hörs i morgon!

Permalink Allmänt Kommentarer (15) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Egoinas mamma

Jag måste återkomma senare när jag har tid! Men åtminstone tre av frågorna kan jag (av någon konstig anledning- hahaha) redan.



God morgon! :D

Postat av: Ullet

Fasiken så kul! Ska vi ta en adventsglöggträff innan jul, tror ni att ni kan finna det i ert pressade schema min söta?

Postat av: Gun

Vad roligt! Och tidskrävande, men jag ska göra mitt bästa när jag har tid om en stund:)

Postat av: fashionhaggan

vileknunderbart rolig tävling, ska genast börja leta efter alla svaren!

Postat av: Anne

Vilken fantastiskt kul idé!!! Återstår att se om någon orkar leta rätt på svaret om mina ben!!!:)

Postat av: Nanna

Ha,ha, vilket kul inlägg,Du ska veta att jag känner mig mycket hedrad att finnas med bland omnämda! Nu ska jag plocka fram mina främsta "verktyg", papper och penna! Återkommer senare...Ha en jättebra dag, Gullestrumpa !

Postat av: Gun

Em:s dotters namn tänker jag inte avslöja.

Surmorsan har "jobbat" som journalist på en psyk-tidning.

Ullet är rädd för motion.

Barbro binda gillar "lördagsgodis".

Peters blogg följer jag men hittar inte svaret ändå, men är avundsjuk på att han rest mycket i Kina.

Oslosånskan har en sjukt rolig frågespalt.

Nanna steppar!

Anne hade ägnat sig åt torrrakning, haha!

Fashionhaggan var i New Tork och maken sprang maraton.

Damen själv, alltså du, gillar blod och mord men inte teknik. Och de äckligaste jobben är brottare, kranskulla och vasaloppsåkare.

Ja ja, jag vet att det inte var många rätt, men jag har läst bloggarna som du ser och det var i alla fall kul att försöka:)



Postat av: Gun

Sv: Javisst ja!;D

Postat av: Ulla

Kikar bara in för att säga hej

Postat av: Surmorsan

Det här kan bli kul! Jag ska gå igenom alla bloggar imorgon då jag är ledig. Har jobbat och slitit som ett djur idag, nåja nästan iaf.



Natti Kram!

Postat av: Stattinskan

Vilken festlig idé ... kanske stjäl den senare ... är liksom ganska duktig på det. Är också norrlänning men en aningen kanstött sådan efter snart trettio år i Skåneland, pratar nån knasig mix mellan skånska och norrlänska ... Måste läsa vidare här :-D Kram

Postat av: Gun

Glömde säga att Egoinas mamma var nitton när hon blev myndig. Hon fyllde nitton den dagen till och med:)

Postat av: Amanda

Fin blogg du har! :)



om du behöver en design, gör självklart gratis designer säg till då!

Postat av: Egoinas mamma

Jag vill inte vara dum, men det är nog lite tidskrävande.. Om du tog en blogg i taget? Frågan kan ju vara svår ändå? Men det är kanske bara jag som stressar för mycket med att hinna med så jag inte tar mig tid. Kul idé oavsett!

Sv: Tack för en super-gullig kommentar!

Postat av: Nanna

Nu har jag verkligen gjort mitt allra bästa, men jag nådde inte ända fram..

1. som piga på en herrgård.

2. 19 år

3. malande,tunnhåriga,lönnfeta morsgrisar!

4. Storsonen, Plorp och lillebror Pytten!

5."bara negativa effekter av de lokala värmevallningarna".

6. Har letat och letat...??

7 Gissar på..Steppdans.

8. Samma som 6:an..??

9. New York..Mr.N,smygfotograferar (och läser kokböcker)

10. Brottare, kranskulla och vasaloppsäkare !

Peter misslyckades jag också med. Tack för alla bra bloggtips, här finns många pärlor jag inte hittat utan dej !

Ha en bra kväll !


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback