Det sliter i navelsträngen

Dagens näringsintag har i huvudsak bestått av Smörgåstårta, Marsipantårta och annat Slibb och Slabb.
Kalas och festligheter och gratulationer!
I dag fyller vår enfödde son tretton år och vips är han ingen liten plutt längre.

HURRA! HURRA! HURRA! HURRA!

Tonåring, liksom sin två år äldre syster.
Hjälp!
Ett skrämmande begrepp som det varnats för åtskilligt genom tiderna.
Pubertetsmonster som blir som förbytta.
Vresiga och vrånga.

Skadeglada röster som  förmanat en genom åren om att inte glädjas för mycket åt de små.
-Jo visst, dom är snälla och söta nu, men vänta bara tills dom blir tonåringar, då ska du få se...

Men inte mina gullungar, inte!!
Tonårsmonstret känns än så länge betryggande avlägset.

Peppar, peppar...


Glad och trevlig, för det mesta.
Lite lat ibland, men snäll och omtänksam.
Lång har han blivit men annars är han sig faktiskt rätt lik, tycker jag.

Tar längre tid på sig i badrummet, till femtonåringens stora förtret - det är ju HENNES rum!!
DÄR finns fövisso en anledning till världskrig...

 

Permalink Allmänt Kommentarer (7) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Egoinas mamma

Haha! Badrummet, det eviga problemet.. Egoina och jag "förvarnar" när vi skall dit.. :D

Postat av: Kerstin

Grattis till grabben!

Postat av: Gun

Vi har tur som har två badrum, men när alla bodde hemma var det kö ändå ganska ofta.

Grattis till din trettonåring. De är lika goa som tonåringar tycker jag. (kanske inte varje dag, men vem är det..)

Postat av: Ellis

Grattis till trettonåringen! Själv lämnar man tonåren om några månader! Gud vad man längtar! :D



sv: tack så mycket :D

Postat av: Nanna

Ha,ha, Mina barn..ock andras ung&%%&!

Grattis till trettonåringen!! Ha en bra måndag..

och sov gott!

Postat av: Ulla

Grattis till 13-åringen!

Visst är det så...inte blir alla tonåringar monster. Vår ä 18 och jag kommer inte ihåg att han hade några speciella humörsvängningar iaf inte mer än en annan.

Postat av: anne

Tonåringar är härliga! Odugliga när det gäller städning men det är nog mer genetiskt (fadern....) än hormonellt. ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback