Julstök


Julstöksinspirationen
har inte riktigt velat infinna sig, men nu är det i allafall gjort!
Har bytt gardiner i köket, bytt tyg på kökssoffan och lagt ny duk på bordet.
Ställt fram ljusstakarna och hängt upp två nyinköpta jättepappersstjärnor.
Det blev riktigt fint!
Mysigt!
Utomhus har det kommit ljusslinga i adventsgranen, lysande julkrans på garagefönstret
och lysande grangirlang runt broräcket.
Nu får det räcka för idag.
Är rätt sparsam med tomtar och övriga ingredienser,
dom få som ska fram får vänta i sina lådor till en annan dag.
Men julälgen som jag har fått av Ullet har i allafall fått röd rosett!

Nu har ron lagt sig och maken har åkt iväg på ost-kurs till Kalmar.
Första ljuset brinner i adventsstaken och barnen tindrar förväntansfullt med ögonen.
Har lovat dom lite go'fika.
Räkmackor med ägg.
Inte så juligt kanske, men gott.
Men om jag pudrar över lite kanel, kanske? Och strör på några russin?
Vad gör man inte för lite julstämning...

Ha en riktigt mysig kväll, allihop!

Permalink Allmänt Kommentarer (3) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Em

Jag gör som du gör, väntar lite med själva julpynten. Jag tycker jag tröttnar på den om jag tar fram den för tidigt. Vad mysigt med fika/räkmackor. Egoina och jag åt avokado med räkor innan. :D

Postat av: Gun

Vad gott med räkmackor. Det passar ju när som helst:)

Postat av: Kerstin

Skippa pynten på mackan; ägg o räkor räcker. Kramen!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback