Godtrogen...?


Det går en ack så tunn skiljelinje mellan att tro omvärlden om gott och att vara lättlurad.
Gränsdragningen är diffus, inte tal om annat.
Och visst går man på nitar.
Och visst har jag blivit mer skeptisk med åren.
Men grundinställningen ligger ändå hyfsat orubbad.
Att tro människor om gott.
Världen blir lite trevligare om man försöker ha ett öppet sinne.
Att inte döma så hårt redan vid första mötet.
Dom flesta är trots allt som du och jag.




Att det finns ondska behöver vi inte tvivla på.
Nya rubriker varje dag som överträffar gårdagens.
Det finns gott om rötägg.
Men det syns dessvärre inte på ytan.
Tänk om alla bovar hade randiga kläder.
Så enkelt det skulle vara.



Permalink Allmänt Kommentarer (8) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Nanna

Jag försöker också att inte vara misstänksam, men det är förvisso inte som när man var liten och dörren kunde stå olåst en hel dag, fast ingen var hemma. :)

Postat av: Egoinas mamma

Det är mycket trevligare att leva livet om man tror gott om människor. Skulle jag gå runt och misstro alla hade jag automatisk varit på dåligt humör alltid. Bra inlägg, gillar poängen!

Postat av: Egoinas mamma

Sv: Den snygga, trevliga singeln är dödstråkig att diskutera med och det funkar inte om jag skall dricka kaffe med han vid köksbordet när vi är 80! :D

Postat av: Egoinas mamma

Sv: HAHAHA! Det funkar inte oavsett. Egoina har nekat mig dejta han flera gånger. Jag har gett han korgen tre gånger.. Smälter när jag ser han, men jag har tråkigt i hans sällskap, tyvärr! Han är verkligen en toppen man och den som trivs med han får det säkert otroligt bra. Han har ett förhållande nu som har varat snart ett år. Oavsett inget för mig. Jag måste ha en som kan ge mig motstånd på gott och ont. ;)

Postat av: Gun

Jättebra skrivet. Faktum är att jag blivit mindre misstänksam med åren. Och det är jag glad för eftersom jag själv mår bättre av att tro människor om gott.

Postat av: Gun

Ps: Hjärtat får aldrig blunda är jättebra!:)

Postat av: Surmorsan

sv: Kl.6 på morgonen ÄR faktiskt mitt i natten! Hela min kropp säger det. 9 hade varit mer lagom att kliva upp.



Jag hör nog till de mer godtrogna, väljer att tänka gott om andra. Åtminstone tills/om motsatsen bevisas.

Postat av: emelie

hhaha sådana där sitter överallt i Las vegas:P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback