Inköpslista!

I helgen ska det rustas för Juletid och Helig Advent.
All koppar ska putsas, liksom matsilvret.
Golven ska såpskuras och kakelugnen vitkalkas.
Och så ska det kokas långkok.
Så i morgon ska det inhandlas:

1 styck  rejält Svinhuvud av yppersta kvalite´
3 kilo kalvbog
7 meter krokfjälster
1/4 oxlever
1 oxlägg
1 kilo kållapp
1 hjärtslag

Detta är visserligen sådant som bör finnas tillgängligt i varje gott hem, men då vi nyligen firat ett flertal födelsedagar i familjen har reserverna dessvärre börjat tryta, varpå jag nödgas uppsöka den lokala närbutiken inför anskaffandet av dessa råvaror.

Det som därefter skall tillredas är följande:

samt:



All inspiration hämtad ur denna eminenta kokbok från 1935:




Då borde jag ha att göra åtminstone på Lördag.

Vad ska ni ha för er?

Permalink Allmänt Kommentarer (4) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Barbro Binda

Jag planerar att spänna krokfjälster runt skalln. För att hålla ihop röran därinne. Men ANNARS är det bra! Puss på re! :-)

Postat av: fashionhaggan

själv ska jag ägna migåt betydligt lättare saker, jag nöjer mig med att limma ihop ett färdigköpt pepparkakshus, mer än så förbereder jag inte

Postat av: Kerstin

mandelmusslor...men det känns ju lite fjuttigt i jämförande med dina planer. Men det är min Mormors gamla recept, det hjälper kanske lite?

Postat av: Evelina

Här ska renoveras kök... eller förberedas, dvs fruktansvärd 80-tals struktur tapet ska rivas ner... sen måste en tvättmaskin inhandlas! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback