Laglöst land

Jag fick denna historia på mail från min kompis Cathrin
En sedelärande anekdot om den hårda tillvaron i Norr:

Björn från Puoltikasvaara i Gällivare kommun var på väg att gå och lägga sig när hans fru sa att
han hade glömt att släcka ljuset i garaget.
 
Garaget låg i anslutning till huset och Björn hade precis öppnat bakdörren
för att gå och släcka när han upptäckte att där var folk i garaget som höll
på att plocka till sig av hans grejor.
 
 Han ringde polisen och frågade om dom kunde skicka en polisbil. Polisen
 svarade att alla bilarna var upptagna och rådde honom till att låsa alla
 dörrar så skulle de skicka en bil så fort det blev någon ledig.

- OK, sa Björn, la på telefonen och räknade till trettio.
Sen ringde han polisen igen.
 
- Hej, jag ringde nyss om att jag hade tjuvar i mitt garage.
Ni behöver inte komma för jag har skjutit dom.
Sen la han på.
 
 Inom några minuter var sex polisbilar, en helikopter, en brandbil och två
 ambulanser på plats. Dom tog tjuvarna på bar gärning.

En av poliserna gick bort till Björn och sa:
- Jag tyckte du sa att du hade skjutit dom...? 

Björn sa: "- och jag tyckte du sa att du inte hade några lediga bilar" ... 
 
Listigt, eller hur...?

Permalink Allmänt Kommentarer (4) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Gun

Hahaha! Den var ju riktigt bra! Listigt:)

Postat av: Em

Hahahaha! Tänk om man hade vågat göra så IRL? ;D

God morgon! :D

Postat av: Ulla

skrattar

Postat av: Ivana

Haha klockrent!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback