På hal is


Puh!
Hemma igen efter Lycksele-resan.

I morse var det glatt vill jag lova.
Underkylt regn och snorhala vägar.
Som att köra på kalvtarmar som en kvinna så målande beskrev det.
Trots sprillans nya dubbdäck av högsta kvalitet.
Aldrig över 60 dom tio första milen.
Dom återstående sju gick lite bättre.
Då blev det åtminstone snöföre.
Två och en halv timme tog det.

Vi kom inte bara fram helskinnade, utan även i tid.
En hel kvart. Minns inte när jag hade sån marginal senast.

Säljkurs var temat.
Sälj mer till fler. Kunden i fokus. Servicegrad och räkneexempel.
Hört det hundra gånger, och det tål att upprepas.
I åtta timmar.

Sedan var det dags för hemresa.
Sjutton mil åt det hållet också.
Två och en halv timme till.
På kalvtarmar.

Men nu är jag hemma.
Mot alla odds.
Halleluja!





Permalink Allmänt Kommentarer (7) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Egoinas mamma

Kalvtarmar? Hahaha! Det skall jag komma ihåg! Tur att du är hel! Sov gott!

Postat av: Gun

Fem timmars åkande på kalvtarmar för att höra något som du hörthundra gånger förut? Haha, men det var gott fika hoppas jag? :D

Postat av: Barbro Binda

Hm...kalvtarmar. Kan det bli en ny produkt för OKQ8 att lura på kunderna? Serverade pissljumma med nån trevlig fyllning...varför inte! Ta upp det med ledningen nästa gång ni drar till Lycksele på pratövning.

Postat av: Agnetha

Joo du, såna resor har man gjort fler än man orkar räkna och halka, snödrev och annat. Vintern där är iaf riktig vinter, mot vårt regnslask usch ! Tråkigt !



BS Visst är det tomten som gör det, men mormor & morfar vill ändå höra ifall vi skulle träffa honom innan jul nånstans.

Jag har ju Ellos nästgårds praktiskt taget , har lite drygt 4 mil dit, det är ju ingenting åt oss norrlänningar, eller hur ?



Tack !

Postat av: Ulla

Hej! Jag hatar sådana vägbanor! Vilken tur att du kom hem helskinnad

Postat av: Nanna

Inte roligt att köra så långt och hela tiden vara på helspänn!! Ha en skön fredagskväll !

Postat av: Peterlarson

Har man hört det förr....eller?

Sälj mer, kunden i fokus, blah, blah, blah...



Ja ja skönt att du inte halkade av vägen eller körde på en älg, eller vad det nu är för stora djur som korsar vägarna där uppe...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback