Plötsligt händer det...


Det har varit en sån där dag i dag.
Det har småjäklats mest hela tiden.
Tekniken har strulat och man har måst göra allt den långsamma vägen.
Och jag vill att saker ska gå fort.
Och så tog tejpen slut.
Och häftklamren.
Irriterande.
Småsaker som tar en massa tid från allt man måste hinna med egentligen.
Skylta upp för Farsdag.
Skylta upp för Julen.
 
Jobbade över en halvtimme för att hinna bli klar.

Ställer om mentalt i bilen på väg hem.
Beredd på matlagning, disk, stök och hundhår.
Allmänt vardagskaos.

Men.
I hallen är skorna bortställda. Hundarna är utfodrade och golvet dammsuget.
Bordet är dukat och middagen puttrar på spisen.
Pepparbiff och hemfriterade pommesfrites.
Sallad och en god sås.
Amaronevin.

Det är så man kan bli religiös.
Eller åtminstone glad.
Och mätt.

Och nästan lite nykär.








Permalink Allmänt Kommentarer (7) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Ulla

Ja, du ibland händer det bara. Vilken tur att det blev just idag för dig.

Postat av: Gun

Men åh vad härligt. Nästan så jag blev lite tårögd. Jag levde mig in i känslan.

Postat av: Peterlarson

Du...det låter härligt!

Kanske ska du visa "någon" att du är "nästan nykär".



Ha en fin kväll!!!!

Postat av: Ellis

Utav en konstig anledning har jag tejp i fickan, vill du ha?



sv: haha oh ja STENHÅRD svart sten! :D



tack detsamma! :D

Postat av: camilla

det ser otroligt gått ut måset jag säga, enkelt men god middag !

Postat av: Surmorsan

Men något avundsjuk jag blev nu då! ;)

Postat av: Fjortisensmorsa

Hej!Nu har jag kikat runt lite i din mysiga blogg och om du frågar mig, så kan amarone viner rädda vilken dag som helst- de är mumma!! :-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback