Råttskräck

Jag inventerar sista rycket på jobbet.
 Räknar varor i kartonger som står i skrymslen och vrår i förråden.
Dom nedersta hyllorna närmar jag mig alltid med största försiktighet.
Tänk om jag skulle hitta en råtta!!
Det har hänt en gång nämnligen.
För flera år sedan, visserligen, men ibland har jag bra minne.
Egentligen förstår jag det inte alls.
Jag tycker ju om små djur.
Pälsiga små djur i synnerhet.
Men råttor kan jag inte med.
Inte ens möss.
Fast dom är söta på bild.
Levande eller döda spelar  mindre roll.
Hittar jag en död mus klarar jag inte av att gå in i rummet ens.
Det går bara inte.
Spindlar, grodor eller kackerlackor är inga problem.
Ormar är okej.
Men ser jag en mus så får jag panik.

Fast känslorna är säkert ömsesidiga...

Permalink Allmänt Kommentarer (7) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Gun

Möss som är så söta. Då är jag mer rädd för tvestjärtar!



Sv: Tack för talesättet! Jag brukar tänka att den här dagen också tar slut, men ditt talesätt är ju mycket bättre:)

Postat av: Em

Jag gillar inte möss precis och sen jag en så vill jag veta vart den tog vägen innan jag lugnar mig.

Postat av: Kerstin

Vi klapp två skogsmöss i fällan igår. Var faen är feta grannkatten? På semester?

Postat av: Madde

tack så mycket. Hoppas att du får en fin helg!

Postat av: Barbro Binda

Då undrar ju jag, förstås, hur relationen till din egen mus är. Är du rädd för den också? Trevlig helg på dig! .-)

Postat av: Peterlarson

Det har hänt att jag nästan fått panik när jag fått se en mus också ;-)

Postat av: Ulla

Åh, en själsfrände! Jag HATAR råttor OCH möss. Jag kan inte ensa se dem på bild. Jag kommer ihåg när jag var och såg filmen barnfilmen Råtatouille. Jag fick blunda flera gånger och då var det en tecknad film.

Jag kanske borde söka hjälp!!! skrattar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback