Varsågod Nanna!

...och alla andra eventuellt intresserade!

Jag lyckades missa att villkoret för min fina Award är att jag bjuder omvärlden på tio sanningar om mej själv.
Så, håll till godo:

1) Gick Samhällsvetenskaplig linje på gymnasiet, dålig i matte men bra på språk.

2) Har tågluffat europa runt två gånger i början på 90-talet. Otroligt roligt, men numera föredrar jag bekvämare boende... Reser gör jag däremot hellre än gärna och så ofta jag har råd!

3) Var på filmfestivalen i Cannes 2003! Vann en resa genom jobbet. Fantastisk lyx, glamour och ett kärt minne för livet!

4) Är utbildad tandsköterska, och jobbade som det mellan -90 och -95 ungefär. Slutade pga av att jag tröttnade på dom ständiga kortvikariaten, inte pga arbetet som sådant. Även om tandläkare visserligen i många fall är en sort för sig...

5) Drömde en period om att ha ett kafe'. Men det blev inte så.

6) Tycker inte om att prata i telefon. Ringer sällan och aldrig mina vänner, men jag tycker om dom ändå! Och dom står ut med mig trots allt.

7) Har alltid älskat att skriva. Gick en skrivarkurs för några år sedan - jättekul! Har minst två oskrivna bestsellers i huvudet men det verkar smått omöjligt att få ner det på pränt, dessvärre.
Men plötsligt kanske det händer...

8) Förstår mig inte det minsta på sport. Varken tittar eller utövar. OS, VM och allt vad det heter passerar mig fullständigt obemärkt. Fullständigt ointresserad.

9) Om jag fick välja en talang skulle jag gärna vilja kunna sjunga. Det kan jag INTE!

10) Hur jag än försöker så blir jag aldrig bra på bild! Det är den bistra sanningen, jag måste upplevas LIVE...

Oj, det gick lättare än jag trodde att babbla på om mig själv!
Men tio sanningar var det.
And nothing but the truth, so help me God...

Permalink Allmänt Kommentarer (5) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Ellis

Haha ja du, att prata om sig själv är super enkelt :D



sv: haha tror nästan du har rätt, men vänta, om man ej har en snopp borde man ha en RIKTIG hjärna?

Postat av: Ironia

Sv: Jo, det var en trevlig award det här. Man får reda på lite mer om alla. Var gick du skrivarkurs?

Postat av: Nanna

Det var kul att få veta lite mer om dej, nu väntar jag bara på ett signerat gratisexemplar av din bestseller ! Ha en bra kväll!

Postat av: Nanna

..och om du vill får du gärna skicka vidare awarden till tre bloggare som du gillar! :)

Postat av: Gun

Kul att få veta lite om dig, man du har fel på en punkt. Jag har sett ett superfint foto på dig här inne. Så det så!

Jag älskar också att resa, men Cannes har jag aldrig varit i. Det låter häftigt att vara på filmfestivalen.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback