Sjukterapi

Tänkte pigga upp mig lite med att tänka på sånt som är kul.
Det gör fortfarande lite ont när jag tänker, men för tusan, jag kör ändå.
Lite får man tåla.
Positive attitude.

Det kuligaste jag vet är Resor. Korta, långa, stad eller strand. Önskade mig resväskor på 40-årsdagen och det fick jag! En knallröd Samsonite som kommer med posten vilken dag som helst och den här coola från maken:

Och en hög med resekataloger. Inspiration!!
Biljetter, reskassa och sånt är det tydligen meningen att jag ska stå för själv?
Hur tänkte dom där?
Men drömma kan man göra gratis.
Mina drömresmål lyder som följer:

San Francisco i kombination med Hawaii.
Sandstrand, storstad, varm asfalt, vattenfall och glödande vulkaner. Ett kinderägg de luxe!!

Sydafrika.
Kapstaden ska ju vara en av världens vackraste städer. En annan värld med spännande färger och smaker.
Historiska vingslag, Nelson Mandela och Desmond Tutu. Safari. Need I say moore?

Nya Zeeland.
Gröna böljande landskap, kiwifåglar och koalabjörnar. Hobbitar. Och inte ett enda giftigt djur, varken orm eller spindel. Paradiset på jorden!

Argentina.
Blodiga stekar, gott vin och tango. En god och spännande bit av sydamerika.





New York, förstås. L.A. Prag, Karibien och Dubrovnik. Italien, från skaft till tåspets, Turkiet och Grekiska öar.
Bland annat.

Listan på resmål jag kan tänka mig att avstå frivilligt ifrån är rätt kort:

Svalbard, Grönland och andra polarstationer där man slåss med isbjörnar och livnär sig på fruset sälspäck.
Krigshärjade katastrofområden, inget nämt och inget glömt.

Frånsett det är jag Ready to Go!
Känner mig redan piggare!!


 

Permalink Allmänt Kommentarer (4) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Barbro Binda

Pengarna kommer i den röda väskan, vilken dag som helst. Jag lovar! Själv reser jag inte, det är inte min grej. Jag älskar att vara hemma. Får hemlängtan redan innan jag lämnat hemmet. Tänk så bra att vi är olika, hur jävla trångt skulle det inte bli på semesterorterna om alla var som du!

Postat av: Surmorsan

Sv: Jodu man är ju hellre Vän än Ovän med såna skäggmän! hehe.



Och tänk fast jag är 38 så har jag inte lärt mej att man inte åker bil med okända personer!? Särskilt inte mitt i natten. Lätt påstruken.



Ha en bra kväll! :)

Postat av: Egoinas mamma

Vilken bra sjukterapi! Och man får alltid lov att drömma!

Sv: Hahaha! Jag hade också slängt mössan!

Postat av: Gun

Vilken jättefin resväska! Det är underbart att resa. Vi var till New York i somras, det var så fantastiskt. Jag har två till förslag på din drömreselista, Malaysia och Peking. Jag lovar, det är underbart:)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback