Back! & Flashback!!

Så var man tillbaka i ursprungsversionen igen.
Fick lov att växa upp innan kidsen kom hem från skolan.
Ville ju inte skrämma dom medvetslösa med min cutie look.
Det behövdes bara en iskall dusch och två kissnödiga hundar för att kroppen skulle återgå till fyrtioårsfasen.
Maken hade nog inte heller uppskattat ekvationen plus ett barn minus en fru.
Minus middag.
Minus...en hel del, faktiskt.
Så - back to reality. 

Hade Spotify-duell med barnen efter maten.
Var och en fick välja sin favoritlåt i tur och ordning som sedan kritiskt bedömdes.
Tycker själv att jag vann överlägset, fast det råder tydligen delade meningar om det.
Jag hävdar att all bra musik (med några få undantag) gjordes före 1987 och att det egentligen inte finns någon anledning till förnyelse.
Varför uppfinna hjulet på nytt, liksom?

Vad sägs om: Me and Bobby McGee (Janis Joplin)
                     Life On Mars (David Bowie)
                     Goodbye Yellow Brick Road (Elton John)

Har inte hunnit med någon riktig skattjakt än, men ser fram emot alla godbitar som jag vet finns där ute?

Några tips, kanske??                                                                                                          


Permalink Allmänt Kommentarer (5) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Barbro Binda

Ja tack, gärna Bowie! Ha nu en bra helg och fira utav bara hellvitte i morgon! Kram!

Postat av: Gun

Skönt att du är tillbaka. Du såg lite väl liten ut igår..

Life on mars är superbra!

Postat av: Egoinas mamma

HAHAHA! Jag såg din kommentar hos Gun "Herre Jesus Kvist"! Du gav mig ett gott skratt! Tack! :D

Postat av: Gun

Tack för din kommentar, Herre Jesus Kvist! HAHAHAHA!! Gud vad roligt! HAHAHA!

Postat av: Gun

Sv: Hahahaha!! Du var rolig när du var liten också:D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback