I natt jag drömde...



I natt var jag kreativ vill jag lova.              
Ett geni sover aldrig.
Fast det var ju det jag gjorde - benhårt och jättelänge, det gäller ju att passa på när man får en timme på köpet...

Hursomhelst så drömde jag fram inte mindre än två fantastiska ideer som kommer att förändra världen och samtidigt ösa in miljoner på mitt bankkonto!!
                                                                               

Men hur kommer man vidare? Hur får jag ut mina jäsande ideer ur huvudet och omsätter dom i praktiken?
Vem kan man vända sig till?
Kungen?
Obama?
Gud?
Nä, där tar det stopp.

Världen skulle bara veta vad den går miste om...     
 
                                                                                  

Permalink Allmänt Kommentarer (7) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Egoinas mamma

Du är alltså som ett vandrande geni, men ingen vet om det? Sån är det med mig också. ;D

Postat av: Nanna

Ha,ha, Sök patent..NU,Direkt! Ha en bra kväll! :)

Postat av: Surmorsan

Jag brukar oxå ha såna där snilleblixtdrömmar, men dom bleknar i samma stund jag omsätter dem i mina tankar. suck

Du verkar ha hunnit med en hel del i helgen ser jag, själv har jag bara varit lat. Knappt orkat dammsuga ens. Jag som tänkte storstäda. gäsp

Postat av: Egoinas mamma

Sv: Håller med dig till fullo. Sen skulle jag önskat att politiker och tidningar tog upp frågorna på en nivå så att yngre kände att de kunde ge sig in i diskussionerna, tror många unga känner sig dumma i frågan för att det används ett akademisk språk i onödan. En annan sak som jag har tänkt på är att andra-generationens invandrare har ju en fot i bägge läger och borde kunna bidra med massor av förslag till lösningar på olika problem.

Postat av: Gun

Sök patent på idéerna vetja!:)

Postat av: Agnetha

Har också såna där drömmar, att jag ska bli rik.



BS Tortellini gillade jag inte nåt vidare förrän jag kom på detta, nu slinker det ner lätt.

Kycklingpaj är gott också. Västerbottenost är bra till mycket det håller jag med om.

Har ni någon snö än ? Jag är norrlänning så jag gillar snö, och så bor jag numera på bästkusten. Tycker absolut du ska vara stolt över Burträsk, Norrland ( du vet väl att norrländska är den sexigaste dialekten ?, det är säkert !) och sist men inte minst dig själv.



Kram, kram

Postat av: Ulla

Jag har en vän som är innovatör som dagens uppfinnare kallas och han har en grej på gång, men herregud vilka turer det är innan hans innovation blir verklighet. Önskar dig en go dag!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback