Min hjälpsamme son!



Dottern har varit på novemberlovsutflykt med en kompis till äventyrsbadet Pite Havsbad.
En massa kanor och pooler, jättekul tycker i allafall barnen. Pappor också, oftast.
Ett fint hotell ligger i samma byggnad, så har man tid och råd kan man göra en nöjeshelg av det hela.
Showuppträdanden och spaavdelning, ja det är ingen ände på lustifikationerna.

Kom att tänka på när vi en gång för 7-8 år sedan gjorde en sådan övernattning tillsammans med vänner.

Efter en sen kväll (för oss vuxna) och en (för)tidig frukost var barnen mer än ivriga att komma iväg till badet.
Eftersom faderskapet var något segt och långsamt i starten fick även sonen, 5 år, följa med in på damernas.

No problemo, vi svidade om och sonen snabb och ivrig struttade iväg mot duschen.
På vägen dit passerar han en tjej som står framför spegeln och blåser håret, endast iförd minimala stringtrosor.
Eftersom tjejens stjärtparti hamnar precis i sonens ögonhöjd, och han uppenbarligen aldrig har sett något liknande
tvärnitar han förvånat.


Efter ett ögonblick av häpnad sansar han sig dock och tar till orda:
- Men hallå? Vet du om att dina trosor har åkt in i stjärten?
Tjejen, stelt leende och något besvärad:
-Hmm, jo men det ska vara så.
Sonen:
- Men dom är ju ända inne! Ska jag hjälpa dej att dra ut dom?
Tjejen sammanbitet men vänligt:
-Tack, men det behövs inte!
Sonen rycker på axlarna och struttar vidare in i duschen där jag kämpar med att hålla masken.
-Vet du mamma, hon hade trosorna i stjärten och så sa hon att det skulle vara så. Men det ska det ju inte!
Dom var ju ända inne!!

På söndag fyller han 13, sonen och det är möjligt att han i dagens läge skulle ha fokuserat på annat än bekvämlighetsfaktorn.
Men omtänksam och hjälpsam är han fortfarande.




Permalink Allmänt Kommentarer (7) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Peterlarson

Ha, ha.....Ibland undrar jag om inte den oförståelse jag hade som barn om hur "det ska vara" med dom där sakerna, hade underlättat det en hel del för mig från det att jag var, typ 15-16 år

Postat av: Agnetha

Varför ska man ha trosorna i stjärten egentligen ? Han måste ju tyckt att tjejen var bra knäpp.



BS Åh, vad du är fyndig. Nu har jag ändrat mig till ditt What´s Cooking ?



Tack snälla !



Kram

Postat av: Surmorsan

hahaha... gulligt av han sonen. Tror oxå han har en annan syn på trosor och bekvämlighetsfaktor nu för tiden.



Visst är det jobbigt med fyrbenta öronbarn. Jag måste brotta ner min med våld och pressa in dropparna i öronen på han. Jag är helt slut efteråt medans han tycker det är kul och tror det är nån ny lek! morr

Postat av: nanna

Ha,ha....av barn får man veta sanningen!!

Sov så gott! :)

Postat av: Ullet

Hehe. Han har sagt en hel del odödligt den där ungen, gratta honom på födelsedagen och säg att det är bara lägga in en beställning på potatisgratäng när han vill. :)



Vad beträffar älgen har jag skruvat ihop den själv och petat på ögon själv men i övrigt är den köpt. :) Tyckte den var så söt och vi hade en likadan tänkte jag att du nog skulle uppskatta den. :D Sätt på en röd rosett kring halsen nu till jul, det är jättefint!

Postat av: Ulla

Hahaha gapskratt ont i magen Vilken underbar historia

Postat av: Herta

Hahaha Vilken jättesöt och rolig historia.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback