Skrupler??

 
Zlatan tar hand om barnen efter snedsteget!

Vanligtvis intresserar jag mig föga för vare sig fotboll eller skvallerblaskor, men denna rubrik på
Se & Hörs löpsedel fick mig att fundera lite över var gränsen går för journalistisk anständighet.
Skillnaden är hårfin mellan vad som kan anses vara avsiktligt vilseledande och vad som är ren lögn.
I vilket fall lämnas så gott som alltid ett generöst utrymme för feltolkningar.

Just det här handlar om att Zlatan trampat snett och sträckt vristen under en Barcelonamatch, och istället för att bara gå omkring ensam och njuta av det spanska solskenet, har han alltså sällskap av sina barn.
 Som han dessutom tar hand om.
Inte särskilt sensationellt således, och rätt ointressant.

Det är dessvärre min erfarenhet att folk i allmänhet gärna väljer att tänka det värsta.
Ett illasinnat rykte sprids (och förstärks...) mångdubbelt snabbare än något positivt, som knappt är intressant nog att spridas överhuvudtaget.

Nu är jag inte särskilt bekymrad över Zlatan och hans känsloliv just i det här fallet - han tål det nog, men vad är det som gör att man så gärna frossar i andras motgångar och svårigheter?

För om det inte vore så, skulle det inte säljas många tidningar.

     Zlatan - Nu med barn!! (Det vore väl en spännande löpsedel??!)

Permalink Allmänt Kommentarer (3) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Gun

De gör vad som helst för att sälja. Men finns det någon som tror på det de skriver? Hoppas alla fattar att rubrikerna bara är till för att locka.

Det här med illasinnade rkten är otäckt. Jag hatar talesättet "ingen rök utan eld" så mycket att jag till o med har haft ett inlägg om det.



Ha en skön kväll:)

Postat av: Agnetha

BS Det har börjat bli förändring här, så nu är vi på gång och på väg åt rätt håll, äntligen.

Idag har jag t ex inte behövt säga till gossen något har fått stöd både från dotra och min man, såååå viiiiilsamt ! Just nu är gossen inne i en sån där uppmärksamhetsperiod och då kan det vara hur urbota och huvudlöst som helst.



Är av ett väldigt segt virke och är ingen som ger upp i första taget, fast ibland borde jag ge upp och kapitulera, men jag är ju inte sån.



Tack snälla !



Kram

Postat av: Agnetha

Go fm !

Av just den anledningen köper inte jag veckotidningar, det räcker att läsa GP som vi får hem i lådan. Det är bara sensationsmakeri och det blir man så evigt trött på.

Hur har du det ? Mycket snö ? Här är det grått, grått, grått och trist till max. Snart 1:a advent och +5-10 grader. Hur mysigt är det ?

Hoppas allt är bra med dig.



Kramas


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback