Tjänsteresa!

Resor på arbetstid är ju alltid trevligt!
I går var det visserligen bara till Staaan, men förmiddagsmöte med gratislunch är ju inte helt fel...

Hann med några ärenden också.

Köpte en hel kasse böcker Åt Mej Själv också, som jag ser fram emot att umgås på tu man hand med.
Fem stycken ska väl räcka en stund.

Dan Browns senaste, Den Förlorade Symbolen fick följa med mej hem, liksom två stycken av
Karin Alfredsson, 80`från Varmvattnet och Kvinnorna på 10:e våningen, på rekommendation av min syster.
Kajsa Ingemarsson : Inte enklare än så
Mari Jungstedt : Den mörka ängeln
(Inte hennes fel att TV. versionen är helkass!)

Tittade in på Scorett också som hastigast och tränade självbehärskning, bara titta inte köpa.
Tjuvlyssnade lite på två tonårstjejer som inte hade samma intentioner:

-Allså dom här måste jag bara ha!!
-Men var dom sköna då?
-Nej, fan dom här kan man ju inte gå i!!
-Nähä..??
-Men vaddå, jag använder väl inte alla skor jag köper heller? Dom här måste jag ju bara ha,
 fattar du väl!


Det var dom här (o)skönheterna det gällde...

Men sanningen att säga har jag också några "lik" i garderoben...
Både skor och kläder som jag fallit för och som sedan ligger oanvänt.
Snygga saker, det är inte det, men det blir liksom aldrig rätt tillfälle..?
Hur är det med er?
Läge för bytesträff?

Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Agnetha

Gott att få gratis god lunch och dessutom få med sig bra läsning är heller aldrig fel.



BS Nej, det är verkligen botten där på alla vis, trivsel och ergonomi och passande produktionsmaterial finns inte längre på kartan verkar det som, tyvärr. Mellanchefen på stället är inte riktig, han far omkring inne där som en slags miniHitler och fabrikschefen fattar inte produktionen, helt sjukt är det. Fackliga ombudet har blivit hotad av mellanchefen flera gånger, hon är så stressad att min dotter tror hon snart går in i väggen.

Så har dom det. Skandal, eller hur ?



Kram

Postat av: Ullet

haha, ja , det där med skor är en helt annan femma. Har vi ens samma skostorlek för samma smak har vi ju hur som helst. :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback