Näsvist

Det sägs att vägen till mannens hjärta går genom magen. Kanske är det så.
Vägen till mitt hjärta tar definitivt en sväng förbi näsan.
Man ska lukta gott. Fräscht och rent.

Med dagens bekvämligheter och hygienutbud är det helt obegripligt att någon överhuvudtaget väljer att vara smutsig och lukta illa.
 Varmvatten och bubbelbadkar. Det är inte som om man måste bada isvak precis. Ändå finns det folk som luktar. Illa. Why?
Min svettfobi grundlades på Folkets Hus i tonåren.
Långsam tryckare med näsan i armhålan på en något längre kille som buggat loss i elva danser innan. Genomblöt skjorta och drypande hår som droppar på min bara axel.

Uäckk!!

Topp tre, världens äckligaste jobb:

1) Brottare. Oräkneliga Otäcka Svettiga Positioner. Tack och lov att fantasin sätter gränser...

2)Kranskulla. Hedersuppdraget från Helvetet. Svett, Snor, Loskor och blåbärssoppa i djävulsk förening.

3)Vasaloppsåkare. Av samma anledning som ovan. Plus tio mil.

                                                         

Ett doftminne kan på ett ögonblick kasta en åratal tillbaka i tiden.
Ett schampoo man använde flitigt högstadiet.
Solcremen från Cypern -87.
Äppeltvättmedlet som luktar faster Berta.
Gödsel på våren.
Smultron.
Svett.

 

Permalink Allmänt Kommentarer (3) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Nonsensakuten

Vad bra du fångar det; solkrämen från Cypern 87. Piz Buin, eller nåt i den stilen.

Här är en annan: julskinkan, direkt tagen ur ugnen...

Postat av: Lena

Solcremen från Cypern - 87!!!???? Minns inte att vi hade nån - minns bara att vi botade vår solsveda med yougurt - NATURELL - på reseledarens inrådan - för att undvika dålig/sur lukt....

Postat av: Kickan

Japp jar får oxå flashbacks... cypriotisk naturell yoghurt HELA eftermiddagarna under första veckan... tror faktiskt att jag har nåt bildbevis... var skickar jag det???


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback