Ännu en bar..

...jag besökte förra veckan var Koskenkorvabaren på Cinderella.



Där kunde jag inte låta bli att lägga märke till vad som måste vara en av  världens sämsta reklamslogans...


Almost the second best vodka by hugovk.

Koskenkorva - Almost the second best vodka

Kan väl tolkas ungefär som: Koskenkorva - Inte särskilt bra
Eller: Koskenkorva - Det kunde ha varit bättre

Japp. Det känns som ett glasklart val.
Där tänkte dom till, reklambyrån.

Antagligen var det det sista dom tänkte innan dom gick i konkurs...

Permalink Allmänt Kommentarer (9) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Gun

Hahaha, vad dumt! Men man lägger märke till den reklamen i alla fall.

Postat av: Bara Jag

Eller så använder de omvänd psykologi.....

Postat av: Ama de casa

Jösses vad ni har hängt i barer! Inte underligt att du inte hade tid med bloggen... Hittade ingen uppkoppling? Pffft...

:-)

Postat av: STattinskan

Dålig reklam är också reklam ... frågan är för VAD :-)

Kramar

Postat av: Ia

Alltså....Blivande förstod reklamen och försökte förklara för mig...jag förstod inte!!! Men det kanske är nåt internt finsk skämt.....(han har ju finska föräldrar :P )

Postat av: Selma

Jag gillar den. Glimt i ögat och ironisk med allt som är så himla bäst. Är det inte de som kör "Koskenkorva - om du vill ha vodka och inte en livsstil.

Postat av: Nattis 2.0

Fast du skriver om det.. och kanske många fler gör det.. då funkar det ju. Det ska ju inte vara BRA det ska sticka ut och synas!

Postat av: Em

Bloggen börjar gå mer och mer i spritens tecken verkar det som? ;D

Postat av: Carro

"Almost the second best" är ju helt jävla klockren! Sjukt kul juh! Lite som "snett är också rakt" fast mycket bättre. Tror tyvärr du missförstått meningen med frasen...

Hahaha. Jag skulle lätt köpt en koskenkorva om jag såg den i samband med en sån slogan!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback