Färdigpåskat

Så var påsken över för i år.
Två kalasfina solskensdagar fick vi, med massor av frisk luft och rosor på kinderna.
Ynglingarna har kört skoter runt, runt och tolkat efter med skidor och snowboard.
Hunden har sprungit runt runt efter skoter och ungar,
och katten har lurpassat på hunden och sprungit runt runt i största allmänhet.
För oss innebär påsken just det - lättsam samvaro med familjen, fint väder och god mat.

Jag vet att det finns en kristen aspekt på det hela också, med Jesu död och uppståndelse,
men i och med att påsken flyttar och byter datum varje år så har jag lite svårt att ta just den biten på allvar.
En dödsdag är ju liksom absolut, tycker jag.
Oflyttbar. Precis som en födelsedag.
Det är ett fast datum oavsett
fullmånar och borde därför rimligtvis infalla på exakt samma dag varje år.

I dag är det till exempel precis en vecka sedan våran
Mix blev en hundängel.
Om jag känner honom rätt har han också sprungit runt runt hela påsken.
Fast i hundhimlen.
Hoppas att han har haft lika fint väder som vi.

Permalink Allmänt Kommentarer (4) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Em

Jag tror nog Mix och Madde och alla andra hundar har det helt perfekt där. Inga koppel, kan springa som de vill och äta hur mycket som helst utan att bli överviktiga. KRAM

Postat av: sara - Glitterögon

Åh, det är jag säker på att Mix gör. Nånstans på gröna ängar, precis sådär lycklig och go som ni vill minnas honom.

Hoppas du får en trevlig dag - kram.

Postat av: Petra

Låter som om ni har haft en fin påsk, även med saknad i hjärtat. Men jag tror som su skriver att Mix springer runt och har det bra.

kram

Postat av: Ellen - ellastankar.blogg.se

Svar: tack ska du ha =) Det är inte alltid det lättaste.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback