Påskbordskoma...

Liksom Gun har vi Sundsvallsbesök i helgen - kära syster med familj gör oss den äran.
Det är alltid lika roligt när dom kommer!
Otvunget, avslappnat och hjärtligt.
Vi äter och pratar och äter och njuter av solskenet.
Och äter. Och dricker lite vin.
I dag dukade vi upp stora påskbordet.
Innehållet varierar från år till år, frånsett syrrans silltårta som är ett stående inslag.
Annars blev det rökt älghjärta, rådjursstek, sik och lax och ägg och räkor.
Västerbottensostpaj och revbensspjäll och chokladtårta.
Bland annat.

Mätt blir man alltid.
Och rester blev det också över trots att vi var elva stycken till bordet, varav fyra storätande tonåringar.
Så imorgon har vi det väl förspänt.
Då kan vi sitta ute i solen hela dagen om vi vill, för middagen är redan klar!
Det blir Restfest!

I love leftovers!

Permalink Allmänt Kommentarer (8) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Gun

Vad mysigt, och vad gott det låter! Visst är det skönt med rester. Man behöver inte laga mat på flera dagar.

Postat av: Bara Jag

Ett påskbord som heter duga!!! Lite "inhemskt" verkade det oxå. Det är härligt att återknyta med människor som betyder något - kanske ges det inte tillfälle så ofta vilket då gör det extra kul!



Sv. Hon hade ont till en början eftersom armbågen var lite ur led. Hon proppades full med Alvedon när vi kom dit, vi fick vänta och sedan kunde allt vridas på plats. Det var mycket folk som väntade på akuten men vi kom in genast och gick "från klarhet till klarhet" :-)



Ha en skön söndag ni också!

Postat av: Em

Vad trevligt! Och så mycket god mat! Det är ÅR sen jag åt rådjurstek, det fick jag lust på nu.

Postat av: anna

åh den som finge vara i påskbordskoma....pulveriserad kan man kalla mej istället:)



men men vill man va fin får man lida pin som det så vackert heter! trevlig påskdag på dej!

Postat av: Agnetha

Ååååh, vilken härlig helg !

Här blev det påskmiddag på fredagen med trerätters, på lördagen försvann alla åt olika håll utom jag som stannade hemma med värken för slut för att orka åka till svärföräldrarna lör-sön. Men jag har haft det gott i min ensamhet, behövde det för att komma ner i varv. Så jag klagar inte alls.



Ha det så gott !



Kramar

Postat av: Afrodite

NAJS...är rätta ordet! =) kram

Postat av: Selma

Restfest är det bästa!

Postat av: Ama de casa

Här har vi också restfest - och lite ont om tid med bloggen då min kusin och hennes man är här.

Lite sammalika som hos dig verkar det som :-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback