Vårkänslor

I morse var det inte Finska Tanten i klockradion som väckte mig.
Det var en helt annan klocka.
Den biologiska.
Dock inte min egen, som har tickat på rätt behärskat de senaste åren,
utan jag talar om Stora Stövarlarmet.
Hundhormonerna tjöt ut sin frustration så högt att det bara var att stiga upp, en hel timme före utsatt tid.

Det är som om all världens löptikar gjort gemensam sak och med utstuderad list bestämt sig för att driva just vår hund till vansinne.
Hjärntvättad till ett viljelöst offer med glasartad blick och tungan hängande utanför mun.
Han suckar och kvider och längtar och lider.
Det är riktigt synd om honom, låter han meddela.



Manlig svaghet in absurdum...;D

Permalink Allmänt Kommentarer (11) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: ansepanse

synd om stackarn förstås, vi har alltid haft hanar men har aldrig haft några besvär av sådant

jag har även läst dina andra inlägg, fina bilder du tar

kramar

Postat av: Gafflan

Karlar likt, höll jag på att skriva. Ojsan, det gjorde jag visst! ;D

Han är fin er manlige stövare :)

Postat av: Janne

Nämen stackarn!

Jag vet exakt vad han går igenom. Så känner jag mig när jag går på stan en sommardag och ser alla vackra lättklädda kvinnor. ;)



Det är nu du ska vara en bra matte och introducera honom för en söt stövartik.

Postat av: Bara Jag

Ha ha, håller med Gafflan (Janne erkänner ju till och med). Karlar är karlar - i vissa givna situationer blir hjärnan tom och de uppför sig som målsökande robotar :-)

Postat av: Gun

Eran fina hund tycker jag lite synd om, men människokarlarna kan glömma att de får någon medkänsla.:D

Postat av: anne

Hmm...Kunde vara en affärsidé du! Nätförsäljning av uppblåsbara tikar i latex!?!?!?!!?

Postat av: Em

Hahaha! Men OJ! Så vacker han är! När Madde löpte brukade hon yla ibland.

Postat av: Selma

Stackars, han har det inte lätt.

Postat av: Gun

Sv: Ja, Ama är lite besatt, det är underbart tycker jag!:)

Det faktiskt finns såna där låtsastikar som Anne pratar om? Jag har sett bild på det, men minns inte var.:)

Postat av: Britt

Men tänk dig själv hur det skulle vara....i en värld av Brad Pittar och du måste hålla på dig trots att alla dessa Brad Pittar bjuder ut sig till dig. Hemskt! Värsta mardrömmen! Jag skulle också sucka och kvida :D



sv: Ja det är väl bara att skriva ett flaskpost till Bamse med tillhörande Farmor. Men tyvärr har vi is här..undrar om det går bra om jag slänger ner den i isrännan?

Postat av: Pia

stackarn!!! Det var därför jag skaffade en tik! ;o)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback