Tänk, tänk, tänk...

Ibland händer det att min syster och jag känner för att utmana vår intellektuella kapacitet.
Det händer inte särskilt ofta, men då och då till jul och påsk och midsommar händer det att storhetsvansinnet griper tag i oss och vi försöker oss på ett korsord.
Det är ju så avkopplande och roligt.
Vi anser oss bägge två som hyfsat allmänbildade människor som inte nödvändigtvis är dummare än andra.
Vi brukar värma upp med något lätt, och oftast tar det stopp redan där.
Som det gjorde i förrgår.
Om det berodde på någon kemisk obalans i hjärnan på grund av alltför högt kaloriintag eller om korsordskonstruktören helt enkelt var fullständigt inkompetent, ska jag låta vara osagt.
Men jag vet ju vad jag tror.
Och inte är det vårt fel...men plötsligt blir nöjet snarare ansträngande och frustrerande.


"Gjort av fanstyg" - nio bokstäver. - Borde bli Korsordet, eller hur?
"Är lår-lång" - fem bokstäver - Flera förslag, inget var rätt...
"Stor med tofsar" - sex bokstäver - ??????

Det här korsordet är det däremot helt klart nåt FEL på!
Ni ser ju!
Men vi vägrar att låta oss nedslås och tar nya tag till sommaren.
Någon gång ska dom väl lyckas få till ett korsord som faktiskt går att lösa...

Permalink Allmänt Kommentarer (10) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Diana

Jag tcyker mig också vara någerlunda smart, men icke att jag klarar av korsord! Men jag tror att det handlar om övning och rätt sätt att tänka. Men det har jag inte tålamod till...

Postat av: Maria

fniss, fniss, fniss.... men du.... det är nog lite tantvarning den dagen man klarar av korsorden. Det tyder på att man inte haft så mycket liv de senaste åren... fniss

Postat av: Mia systeryster

Väntar oxå på att de ska göra ett korsord som folk faktiskt kan klara av;P

Postat av: Bara Jag

Värma upp med något lätt?? Fanns det inget barnkryss??



Sv. Ibland undrar jag om han bryr sig om han förlorar allt? Så länge han har sig själv kanske det är nog??

Postat av: Gun

Jag löser korsord periodvis, och det är verkligen en träningssak. När man hållit på ett tag lär man sig de typiska korsordsorden osv. Jag löser bara korsord där man kan vinna något, annars är det ingen mening.:)

Postat av: Barbro Binda

Jag föreslår:

idoltröja

kista

lodjur



Kram på dä! :-)

Postat av: Cherin

såå frikostig är jag egentligen inte... men vad gör man inte för en trogen bloggvän.

Postat av: Ellis

HAHAHA jag kommer kora mig själv som drottning den dagen jag förstår mig på ett korsord, faktiskt. Jag menar det. På riktigt. DU kommer få se. Alltså.. Om de sker..

Postat av: Selma

Korsord är inte min grej. Maken envisas med att vi ska köra lokalblaskans lördags frågetjosan. I morse skulle han det eftersom vi låg efter.

Postat av: Pia

Jag älskar korsord.. för jag älskar ord!!! :o) Jag löser dock bara korsord med trevliga typsnitt!! Hahahaha..

Som någon här ovanför skrev så lär man sig de typiska korsordsorden efter ett tag..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback