Titta pippin!

Massor av vårfåglar har redan kommit!!
Rena paradiset för fågelskådarna...



Titta, där är den Enbenta Stål-Storken!
Den är väldigt ovanlig på dessa breddgrader!!
Men den ser lite stel och frusen ut, tycker jag...
Kallt om foten kanske?



Och den lilla Sothönan! Vacker i all sin enkelhet, tycker ni inte?
Inte alls lika prålig som sin make...



Pärltuppen i parningsdräkt!!
Det är ett väldigt kacklande och galande här i omgivningarna vill jag lova...



Och så till sist den lilla skygga Grönskvättsnäppan, som slår sin kristallklara drill!

Nu väntar vi bara på Kaffegöken, Ruggugglan och Storboven.

Har vi tur så kanske dom dyker upp redan till helgen...

Permalink Allmänt Kommentarer (12) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Nanna

Ha,ha,..här har vi bara Snorkråkor och FönsterHakar!! (kanske nån sittgök, om man spanar ordentligt)..

Postat av: Bara Jag

Titta där! Flyttfåglarna har kommit! Såg faktiskt en trana härom dagen - känns vårlikt. Pippifåglar är underhållande att titta på, eller pipållana som Lillasyster säger :-)

Postat av: Selma

Snorkråkor och fönsterhakar finns det här med och rugguggla kan jag vara själv.

Postat av: Em

Hahaha! Det krävde lite tid och energi detta, jag tycker du skall fixa en kaffegök redan i dag. :D

Postat av: Gun

Vad duktig på fågelarter du är! ;D

Postat av: Ama de casa

Åh! Har du kontaktat Sveriges ornitologiska förening? Dom skulle komma i mängder! Ja, i alla fall om sädesskvättan dyker upp...

Postat av: Maria

Alltså, HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA... jag skrattar mig helt fördärvad av ditt bloggande... hahahahaha

Postat av: Gafflan

Här har vi Slapprövar och Hängbukar men det är väl inte fåglar?!

Postat av: ansepanse

tuppen tycker jag om - jättevacker

kramar

Postat av: Afrodite

HA HA HA! Jisses, tur att ingen hör och ser mig här jag sitter...en torsdagsmorgon kvart i sex dubbelvikt över tangentbordet i skrattkramp! HA HA HA!

Kram från en annan rugguggla! =)

Postat av: Stattinskan

Ha ha ha, du är för jäkla rolig ... Har du satt ut hela din fågelsamling i snön? :-) Var det någon granne som såg proceduren?

Goa kramar

Postat av: Britt

Men hur tar du hand om dina gäster? Måste de stackarna stå i snön? inte konstigt de blir både stel och kall om foten.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback