Lediga jobb


Arbetsmarknaden krymper oroväckande.
En sådan klassisk barndomsdröm som att bli Upptäcktsresande är numera inte att tänka på.
Det är ett dödsdömt, utrotningshotat yrke.
För vad ska man göra när alla platser på jorden redan är upptäckta?
Man kan förstås utforska rymden och andra solsystem, men om man föredrar den här planeten så blir det genast svårare.
batar/Schiff05.gif
Eller finns det fortfarande en möjlighet att det finns ett orört hörn kvar någonstans i världen som lyckats hålla sig borta från mänsklig exploatering?
Om det ska få förbli orört så är det väl bara att hoppas på att ingen någonsin hittar dit...


Äventyrare kan man förstås bli, om man nöjer sig med att utforska platser som redan är upptäckta av någon annan. Då blir det vägen istället för målet som blir det viktiga, att ta sig fram till avlägsna trakter på ett så extremt sätt som möjligt.
Som till exempel att gräva sig tvärs genom jorden med en spade, och se om man verkligen kommer ut i Kina.

Det kallar jag ett Äventyr!
Djärvt och nydanande.



Vad tror du om det, Ola Skinnarmo?

Permalink Allmänt Kommentarer (9) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Petra

du har ju hela rymden att uttforska, tror att snart kommer vi att kunna bo på mars... ;)

Postat av: Gun

Det finns ju faktiskt oupptäckta platser på jorden, och nya djurarter hittas ju lite då och då. Det är fantastiskt och spännande tycker jag.

Postat av: Peterlarson

Helt okej att du skippade valslakt-filmen tycker jag. Djurvänner behöver inte se sådant om dom inte vill. Dom har den rätta inställningen ändå.

Postat av: Stattinskan

... med en spade genom jorden? Näe, jag har aldrig varit mycket för trädgårdsarbete ;-)

Gomorron

Postat av: Em

Är inte han norsk? :D God morgon!

Postat av: Bara Jag

Ja det var bättre för nät man kunde välja yrke fritt ;-)

Postat av: Ama de casa

Man kan ju nöja sig med att leta upp platser där man själv inte varit. Den typ av äventyr räcker för mig i alla fall :-)

Postat av: Selma

Jag har ett resmål för en upptäcktsresande eller möjligen äventyrare - vårt garage. Massor med helt osannolika saker att upptäcka.

Postat av: Britt

Alla världshav är väl så gott som outforskade...så det är väl bara att bygga sig en ubåt och ge sig av.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback