Alltid redo

Jag har en kompis som sedan många år har ett färdigt manus till Sommarpratet i radio liggandes i byrålådan,
just in case - ifall hon skulle få frågan.
Det kallar jag att vara förberedd.
Hon har valt ut alla låtar som ska spelas och som passande ska smygas in och falla naturligt på plats i historien.
Jag hoppas verkligen att hon får sitt Sommarprogram, jag är säker på att det skulle vara fantastiskt att lyssna till!

Själv är jag mera inne på Dokumentären om mitt liv.
Det lär inte bli någon kioskvältare precis, och eftersom historien förhoppningsvis ännu är långt ifrån färdigskriven så vet man ju inte hur det slutar...
Men musiken kan jag ju fundera över i alla fall!

The soundtrack of my life rymmer inga såsiga ballader och smäktande smörsångare.
Det handlar om puls och livsglädje och rytmiska moves.
Att lägga tid och kraft på sånt som är roligt istället för på sånt man "borde".



Den här låten ska helt klart vara med på ett hörn!

Permalink Allmänt Kommentarer (11) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Annica

Jaaaa! Helt rätt!! Du rockar fett..... :))

Postat av: Dansbandsfrun

Men vem skulle du vilja spelade dig i en film om ditt liv då?

Om du visste hur många ggr jag träningsintervjuat mig själv inför mitt genombrott....som jag väntar på ännu men...jag har ingen brådska =)

Sv: Näääääää, you did`nt! Fick du heta ****? stackars gumman =) garvar

Kram

Postat av: Fjortisensmorsa

Vi är inne på samma linje, men jag bryr mig inte så mycket om själva formatet bara jag får ett riktigt bra soundtrack!!! ;-)

Postat av: Gun

Jag älskar den där låten och är säker på att den är ett perfekt soundtrack till dokumentären om dig!:)

Postat av: Bara Jag

Wow!! Ett helt färdigskrivet manus - jag hoppas som du att hon får chans att dela med sig av sitt manus till oss som lyssnar på radio!

Så du plitar också på med historien om dig själv :-) Jag börjar faktiskt bli rätt nöjd med prologen, nu har jag bara mitten och slutet kvar innan "le grand finale" i Epilogen. Lite lång prolog men NU börjar första dagen på resten av livet ;-)



Kram!

Postat av: Em

Jag lämnade en del texter och dikter till en kvinna som håller skrivarkurser en gång (för bedömning). Jag fick mycket beröm, men hon gav ett tips och det var att först och främst skriva ner min egen livshistoria. Det handlade om att få allt "eget" ur kroppen, så att behovet för att skriva det var borta, då påverkas inte framtida skriverier så mycket av mitt eget. Jag tror det kan ligga något i det, så jag tycker du skall skriva boken om dig själv, även om jag inte direkt har läst något av dig. Jag tror bara det gäller alla helt enkelt. god morgon! :D

Postat av: Selma

Ambitiös spellista det. Jag tror mer att jag kan få ihop musikaliska ögonblicksbilder.

Postat av: ansepanse

det fungerar inte - så jag kan inte lyssna på låten, men Elvis är bra :)

kramar

Postat av: Ama de casa

Skriv du storyn, så kommer jag och välter kiosken :-)

Postat av: charlotte

vi har inte samma manus i byrån..

kram

Postat av: Britt

Jag har gett upp hoppet om att få sommarprata och nöjer mig med att blogga. Jag får berätta och musiksätta...inte bara några timmar en sommardag utan hur länge jag vill!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback