Varför man bör kontrollera sina barns läxor...


  

 En förstaklass hade i läxa att rita en teckning föreställande deras föräldrars yrke.





Efter att modern fått ett samtal från läraren skrev hon följande brev: 



 
Kära lärare:
  
Jag vill gärna förklara min dotters teckning.
Den föreställer INTE mig vid en strippstång!
Jag jobbar i järnaffär
och berättade för min dotter hur mycket vi tjänade efter förra veckans snöstorm.
Teckningen föreställer mig säljande en snöskyffel!



Ooops! Så tokigt det kan bli...

PS. Tack till Agneta som skickade mig detta mail.

DS. Hon jobbar inte i järnaffär (och inte heller som strippa..)

Permalink Allmänt Kommentarer (7) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Gun

Hahahaha! Förstår att hon ville förklara sig.:D

Postat av: Afrodite

fniss Så det kan bli...=)

Postat av: Mita

Tack för ett gott skratt!!!!!!!!

Postat av: Em

Hahahaha! Barn är otroliga och ännu bättre blir det när vi försöker förklara.

//Jag försökte kommentera hos dig innan i kväll, men det var det problem överallt, tror jag. Det stod i varje fall still i min blogg. Sen glömde jag bort dig.., ursäkta. :( Nu skall jag släcka ner, sov gott och dröm sött! :D

Postat av: Selma

Inte förstöra en bra historia med sanningen.

Postat av: Ama de casa

Hahaha! Underbart :-)

Postat av: ansepanse

hahaha - ja där behövdes en förklaring

SV: den röda blomman, som också finns i blå är lungört

kramar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback