Hör och häpna!

På restauranger, i baren och kanske till taxibilen, händer det väl då och då.
Att man ger dricks, alltså.
Det är ju liksom kutym och tradition.

Själv har jag aldrig fått dricks i jobbet...
Förrän igår!
Och en hel femhundring dessutom!
Kors i taket!!!
Han envisades och gick inte att tala förstånd med.
Okej..?
Jag delade förstås med jobbarkompisen, fast det kändes ändå konstigt.
Och ja, han var helt nykter och verkade vara vid sina sinnens fulla (nåja) bruk.
Och ja, jag hade kläder på kroppen...;D
Mycket ska man vara med om.

Var jag jobbar?
På bensinmack....

Permalink Allmänt Kommentarer (15) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Janne

Hmmm, jag har hört att jag inte är klok som lämnar dricks till en klädexpedit som har klätt på mig så jag blir nöjd men jag har aldrig lämnat dricks på en bensinmack. Jag kanske skulle ha gjort det om jag fick hjälp med att tanka, kolla oljan och fylla på luft i däcken OM hon hade en snygg rumpa. Har du en snygg rumpa? ;D

Postat av: Ulrika

SV: Hahahaha!! Ja DÄR har vi det nog! För en attans snygg rumpa har jag ju faktiskt :DDD

Postat av: Selma

Du måste varit fantastiskt trevlig och bra.

Postat av: Ama de casa

Men hallå? Gjorde du till slut slag i saken och jobbade topless?? Är ac-n inte lagad ännu???

;-)

Postat av: Diana

Wow, inte illa!

Jag har disskuterat det med folk om varför vissa yrkesgrupper ska ha dricks men inte andra. Alla i Sverige måste ju ha en lön som de kan leva på (så att det inte är dricksen som försörjer dem). Jag har blivit erbjuden pengar och grejer (äldrevården) men måste säga nej.

Postat av: Åsa

500 spänn!! Var han tokig eller?! Eller bara rik?

Postat av: Gun

Vad kul! Hoppas han kommer tillbaka. :D

Postat av: Frela

Det var ju verkligen kul! Vad han måste ha tyckt att du gjorde ett jättebra jobb!! Framförallt att han fick det lilla extra!! Guldkanten!!

Postat av: Agnetha

Sug åt dig ! Det är du värd ! Han tyckte väl att just DU skulle ha det. Tycker det var roligt att du fick ett sånt erkännande. Blir jätteglad av att höra sånt.



BS Tack raring !

Idag har jag mått bättre, men känner mig rätt slut, har vilat och inte gjort många knop på hela dagen. Om jag mår hyfsat vill jag göra det jag kan.



Sköt om dig och må så gott !



KRAM

Postat av: Afrodite

Hahaha...vilken grej! Bara att tacka och ta emot! Och längta tills hans nästa besök! =)

Kramen

Postat av: Ia

Det var inte illa!



Men inte utan att Dianas kommentar väckte lite tankar hos mig...men de får väl ligga och gno lite i bakhuvudet ;)



Hoppas Du får fler såna kunder...sätt upp en sån där dricksklocka...det brukar locka folk att lämna dricks :P

Postat av: Stattinskan

... vad hotade du med annars då? Haha ... Nä, kläm fram med anledningen ... jag är nyfiken :-)

Postat av: Ellis

Varför dela med kollegan OM DU FICK DET? Haha och vad gav du han för tjänst undrar man nu?....

Postat av: Mita

FEMHUNDRA....då måste du vara en attans go tjej!

Postat av: Pia

Jösses, femhundra spänn!!! Hur charmig är du på en skala egentligen?? Uppenbarligen en 10:a!!! ;o)



Ledsen över Lill-Melker(var det så.. kan ju inte kolla det nu när jag kommenterar på ett helt annat inlägg..), livet och döden går ibland hand i hand! :o(


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback