Höst-tröst

Snipp, snapp, snut.
Så var sommaren slut.
Tack och hej, det var kul så länge det varade.
Säga vad man vill om hösten, men inte är den lika trevlig som sommaren.
Men å andra sidan är ju förväntingarna desto lägre, i den mån man har några överhuvudtaget...

Man vet liksom vad som väntar.
Regn, kyla och lövräfsning.
Mörker och storm i väntan på snön.
Vacker är den visserligen, det erkänner jag.
Och en riktigt vacker höstdag är en njutning, med hög, klar luft och fantastiska färger.
Men efter höst kommer obönhörligen vinter och om den tycker jag ..inte så värst.

Det luktar höst från kornåkern och dimmorna stiger ur sjön på kvällarna.
Fåglarna samlas till konferens på ladutaket och planerar årets resa söderut.
Själv kurar jag ihop mig med raggsockor och en pläd över axlarna.
Årstidernas växlingar tär på humöret.
Åtminstone så här års...

Permalink Allmänt Kommentarer (10) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: ullis

Jag älskar visserligen hösten, men jag känner mig inte riktigt färdig med sommaren riktigt än. Hoppas det kan bli några varma sköna dagar då vi kan komma ut på sjön innan man börjar kura och mysa inne.

Postat av: Ellis

TYCKER VERKLIGNE SOMMAREN VAR FÖR KORT!!!

Postat av: Ama de casa

Jag gjorde som flyttfåglarna, men i etapper.

Jag gillar verkligen vintern. Den riktiga vintern. Fast inte så länge. Att hälsa på den sisådär en vecka per år är fullt tillräckligt :-)

Postat av: Åsa

Ja, det gick onekligen fort nu på slutet. Ruggigt och kallt.

Postat av: Peterlarson

"Det luktar höst från kornåkern och dimmorna stiger ur sjön på kvällarna.

Fåglarna samlas till konferens på ladutaket och planerar årets resa söderut.

Själv kurar jag ihop mig med raggsockor och en pläd över axlarna"



Det där låter ju inte direkt plågsamt det heller

Postat av: Annica

Hmmm, jag gör just nu som fåglarna på ladutaket, planerar resan söderut! 5 dagar kvar... :) och sen hoppas jag att hösten visar sig från sin bästaste sida när vi kommer hem igen, för då är den rätt ok :)

Postat av: Agnetha

Det måste vara nåt fel på mig för jag gillar hösten , då går man ner i varv och måste inte flänga runt som ett torrt skinn. Kan tända ljus och ute piskar regnet på rutorna, kantareller hittar man i skogen, ganska skönt.

Imorron blir det Ullared, jag bävar !



Ha en härlig helg !



Kram

Postat av: ansepanse

jag gillar nog hösten också men likadan som sommaren är den ju förstås inte

kramar

Postat av: Afrodite

Visst tär det på en, helt klart! Sommaren fick ett ovanligt abrupt slut, tycker jag. Hösten kommer att bli lååång! Och vintern...usch, hoppas att den låter vänta på sig...=/

Men det lät mysigt, där, under filten! :)

Ha det gott!

Höstkram!

Postat av: Britt

Jag brukar tycka om hösten. Det är min årstid och jag föddes i september..men i år tycker jag den kom för fort och jag blev snuvad på sommaren som icke var här uppe. Vi brukar leda eller vara 2-3:s i solligan....men i år hade vi ingen sol i Luleå.



Det blir till att försöka glädja sig med levande ljus, god mat och goda vänner.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback