Regntunga skyar...



Regnet vräker ner, som kompensation för den torra sommaren som nu är till ända, åtminstone här uppe hos oss.
Daggmaskarna samlas i pölarna på asfalten och ångrar bittert att de lämnade sina trygga maskgångar.

Dagens färg är grå, och inpirationen och energin är inte på topp precis.
Det tar emot att orka lägga ens två strån i kors, så jag sitter nog kvar i fåtöljen med benen bekvämt i kors på fotpallen istället.
Med te och en kaka och Lillkisse i knät.
Kanske ska jag se en film eller läsa en bok lite senare, om jag orkar...

Föralldel, ni kan kalla mig Ers Slöhet.

Det går ingen större nöd på mig.
Och snart är det September och då vankas det minsann roligheter!
Personalfest, minsann den elfte september av alla dagar.
Och sedan bär det av till Bokmässan i Göteborg med bästa vännen den tjugotredje!
Det ska bli skoj!
Göteborg är trevligt, bara man aktar sig för spårvagnarna.
Och den här gången kanske vi hittar fram till Feskekörka, också...
Är det någon av er som ska dit?

Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Ama de casa

Grå tunga moln ser jag på din himmel, din himmel som är grå.

Var är du nu min sommar med små lätta moln.

Min kärlek har du hösten med grå tunga moln...



Jäpp. Lite sångskadad är jag nog :-)



Bokmässan skulle vara kul, men det är en anings för långt bort.



Postat av: Ia

Åhh...avis blir jag när jag läser att Du ska till Bokmässan...nån gång ska jag dit men inte i år :)



Njut och berätta sen hur det var!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback