Rent krasst...



...är jag inte mycket till vare sig fotograf eller trädgårdsmästare.
Inte inredare, småpysslare eller hemmafixare heller.
Tur att jag inte är född på mormors tid, då man skulle kunna sy och väva och slakta grisar och kärna smör och krusa örngottsband och brodera dukar och bonader och monogram.
Tur att tiderna förändras så att ohändiga, ostrukturerade fruntimmer som jag också kan hitta en bekväm plats i tillvaron.
Utan veckohandlingar, storbak och stilrena feng-shui-hem.

Jag duger, alltså finns jag till, som dom gamla grekerna brukar säga.
Eller om det möjligen är Stattinskan...:DD

Permalink Allmänt Kommentarer (20) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Ama de casa

Du är ju visst en strålande fotograf, och gröna fingrar har du också! Dom där lavendlarna är ju alldeles bedårande!

Postat av: Åsa

Jag finns, alltså duger jag. Kanske vore bättre för annars skulle man inte finnas om man inte dög......

Postat av: Gun

Ja, vi duger även om vi inte är husliga av oss!

Jag visste att Stattinskan var klok, men inte visste jag att hon är en gammal grek! ;D



Sv: Jag vet, men just nu känns det som han gärna skulle få bo kvar några år till. Jag saknar honom jättemycket. Men säg inget... ;D

Postat av: Stattinskan

Haha, du är rolig du ... men man kan alltid frissera sanningen lite :-) Fast sitta och duga? ... det fortsätter vi med, oavsett ;-D

Kraaam

Postat av: Afrodite

Vi duger precis som vi är...oavsett bullbak (isch) handarbete och städtalanger! Vilken tur för oss! :)

kramen

Postat av: Diana

Nu ska du inte racka ner på dig själv sådär! Klart att du har en massa talanger!

Postat av: Selma

Har du alldeles okrusade örngottsband alltså?!

Postat av: Annica

Hahahaha :D fantastiska kommentarer, jag instämmer i allihop! Och DU är fantastisk, utan din blogg skulle vi fnissa, skratta och tokflabba betydligt mindre! Kram!

Postat av: Ellis

Jag skulle passa bra in där i den tiden men fy fan vad jag skulle ha lidit utan musik o dator!

Postat av: Bara Jag

Nu tycker jag nog att du är lite onödigt hård mot dig själv - vem skulle kunna fylla ut din plats i tillvaron bättre än du?? :-)



Kram!

Postat av: Agnetha

Inte jag heller, eller jo lite kanske.

Utan datorn vore man rätt ensam , iaf jag som går hemma och är dålig.



BS Är väldigt glad och nöjd med den shoppingen.

Dagen var bra om man bortser från den sura avslutningen.



Kramas

Postat av: Ama de casa

sv: På den tiden som jag hoppade runt och jobbade på flera ställen i ett och samma hus var jag programmerare.

Ett tag fick jag visitkort där det stod att jag var "systemintegratör" och det vet jag inte ens vad det är :-)

Postat av: Nattis 2.0

Tack och lov! :)



SVAR: Det är lugnt i Göteborg åtminstonde i de områden du ska vara, jag antar Avenyn, korsvägen, Mässan eventuellt Liseberg :) In fact tror jag det är ganska lugnt överlag, jag har rört mig även i de icke-lugna områdena och jag har inte sett nått alls, någonsin :)

Postat av: Cina

Du duger precis som du är! Absolut! Precis som jag och alla andra. Man behöver bara öva sig lite på att säga det också. Så att det känns. Ända in.

Postat av: ansepanse

det är väl klart att du duger, man behöver inte kunna allt sånt där

kramar

Postat av: ullis

Haha, jag var så där duktig när ungarna var små. Stickade gjorde långkok, bakade, virkade, broderade och storstädade varje torsdag. Undrar egentligen när det försvann?? nu gör jag inget av det alls...

Postat av: Svorskan

Det måste ha varit jobbigt förr i världen när det fanns EN mall man var tvungen att passa in i.

Postat av: anne

Asch.



Allt är en fråga om prioriteringar! Klart du kan om du vill, du bara föredrar annat! :)

Postat av: Pia

Ja herregud, jag skulle nog ha blivit en sådan där ungmö.. Inte värd att giftas bort överhuvudtaget! ;o)

Postat av: Britt

Säger som Svorskan att det är tur vi inte behöver passa i samma mall. Vi kvinnor kan välja olika saker att vara duktig på. Du är duktig på det du måste vara duktig på och det du vill vara duktig på...allt annat kan ju någon annan vara duktig på...eller hur?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback