Jag är skeptisk...

Jag är tämligen övertygad om att tid är relativt.
Att klockan ibland går fortare och ibland långsammare än den ska och att en minut inte nödvändigtvis alltid innehåller sextio sekunder.
När man väntar på något kan en minut vara fem minuter lång och har man bråttom så är den inte mer än sådär fjorton sekunder.

Jag menar, det häringa sekund/minuträkningssystemet har ju funnits sedan URMINNES TID, och det förstår man ju att det inte går att lita helt och fullt på något som är så gammalt.
Finns det någon som verkligen har kontrollräknat sekunderna på sistone och sett efter att det verkligen stämmer?
Alltså. TIDERÄKNING har man ju hört talas om, men hur ofta görs det egentligen?
Jag slår vad om att OM det gjordes skulle det komma fram att vi systematiskt har snuvats på miljooooner sekunder genom tidsåldrarna.

Ett gigantiskt tidsspill till vår nackdel som det faktiskt är hög tid att vi får tillbaka.
Om man räknar retroaktivt borde det röra sig om åtminstone en extra månad om året, om man går tillbaka ända till The Big Bang.
Kanske mer.
Jag tycker nog att det är dags nu för professorerna att få tummen UR och ge tillbaka den tid som gått förlorad.
Pay-back-time, alltså.

Jag tar gärna min extramånad på sommaren, tack.
Inklämd mellan Juli och Augusti.
Jag tänker kalla den Schyssti.

Permalink Allmänt Kommentarer (12) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: krulil

Haha fast om vi får en extra dag så får vi ju 1440 sekunder extra/vecka. Då behövs ju inte den där extra månaden.. ;)

Postat av: Svorskan

Jag tänker också så om tiden. Dessutom är det vissa dagar som är extra konstiga, när alla fikar och alla tycker att dagen verkar gå så sakta. Då känns det som att tiden verkligen rent allmänt går sakta.

Postat av: Mita

Jisses vad du är tänkande och klyftig där då,ler

En månad extra inte helt fel, det är nog mycket tid som försvunnit åt skogen för fort. Ge tillbaks den absolut,

Haa de,

Postat av: Åsa

Då tänker jag lägga min semester mellan juli och augusti, annars skulle det kännas dumt att behöva jobba en månad extra......

Postat av: ansepanse

jag vill också ha min extra månad på samma plats som du valt ut - får jag det :)

kramar

Postat av: Diana

Jag bara älskar dina resonemang bruden, helt min stil!

Postat av: Krönikören

Jag hänger på! Schyssti kan komma mellan juni och juli eller mellan juli och augusti, det spelar ingen roll. Men om de stoppar in den runt november - då går jag i strejk.

Postat av: Britt

Jag skulle ta min månad mellan december och januari och gå i ide...en månads sömn skulle nog göra gott efter julhetsen.

Postat av: Ama de casa

Hur bra vore inte det! Jag är med :-)

Postat av: Ellis

Jag kommer aldrig förstå mig på tid, ibland finns de så mkt av den och ibland INGEN ALLS!!

Postat av: Gun

Du borde vara statsminister, mycket bra förslag. Bara jag är ledig då så får Schyssti ligga när som helst. :D

Postat av: Pia

Du är något på spåren.. helt klart. Jag kan ta en extra månad under våren, jag!!! ;o)



Sv: Till slut växer man ikapp de äldre syskonen!! Betyder det att de liksom stannar i ålder och man till slut är lika gammal??!!! jobbig tanke


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback