Kick-off!!!

Härmed har jag nöjet att inbjuda er ALLA - såväl väljare som meningsmotståndare samt förstås alla ministrar till
inflyttningsfest i mitt nya kryp-in:

TAAADAAAAA!!!



Sagerska Palatset!

Tack för lånet av bilden, Ama.
Givetvis bor du här istället för på hotell nästa gång du är i Stockholm.
Mi casa es tu casa! :D

Festen kommer att gå av stapeln den 1:a Schyssti kl. 17 fram till så länge vi orkar och ni vill gå hem.
För er som inte har koll på den nya kalendern kan jag berätta att den 1.a Schyssti infaller på en Slödag i år.

Nobelfesten i all ära, men nog bleknar den lite i sammanhanget, tycker ni inte...?

Permalink Allmänt Kommentarer (20) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: förbudsministern

..Oh men så kanon! Det har uppkommit en viss problematik gällande min minsterpost, då jag förbjuder saker på löpande band ( Kylan till exempel är ju förbjuden sedan två dygn redan) ..dock finner jag det oerhört svårt att hinna se till att alla förbud efterlevs propert! Det är kallt lite här och var, folk får både magsjuka och influensa TROTS att det strängeligen är förbjudet, och jag behöver nog en hel våning i det där palatset, Ett FörbudsMinesterie helt enkelt, för att se till att inga förbud, bryts!

ska se över regelverket, straffsatser med mera så fort jag kommit på plats,

ett hårt straff för varje minus-grad exempelvis, maxstraff på magsjuka, och hårdare tag mot fattigdomen, särskilt nu så här inför stundande jul-kommers. Folk måste ha råd med julklappar, allt annat är förbjudet enligt LAG...

vi får ta ett möte om detta tror jag...

Postat av: Peterlarson

Det är precis vad jag behöver. En fest med trevliga människor. Om det sen är Sagerska palatset eller hemma hos någon annan är faktiskt av underordnad betydelse. Men visst vore det trevligt att se hur det ser ut där och mingla runt lite med alla andra trevliga.

I denna min fantasi är "herrskapet" Reinfeldt kanske dessutom bortresta. Toppen!

Postat av: Krulli

Jag måste säga att jag saknar en socialminister. Du som är så viktig borde ju inte vara den som styr upp våra sociala sammankomster och det är ju viktigt att ha roligt också.

Postat av: Krulli

SVAR: Hahah, rolighetsminister? Jag tror isåfall jag får ta och samarbeta med förbudsministern..

Förbjud allt som är tråkigt! (SÅ mycket lättare mitt jobb blir då, då kan jag ännu mer peta mig i naveln)

Postat av: Rättviseministern

Haha - självklart infaller det på en Slödag ... jag kommer :-)

Postat av: Krönikören

Glöm nu inte att I GOD TID meddela mig vilka som kommer på kick-offen och vad deras kavaljerer heter. Nödvändig info är också vilket förhållande de har till kavaljeren, bara så att talet kan bli så adekvat som möjligt. Det är så trist när du står och orerar över maken sedan 30 år tillbaka och så är han den nya grannen sen förra veckan eftersom maken dog i inflationen. Eller inflammation.

Postat av: Agnetha

När ska jag börja ?

Nu när jag verkligen har sjukvården under lupp kommer jag att ha en lista med förändringar som måste till för att det ska bli så bra som möjligt.

Maken och jag kommer självfallet, det ska bli skoj att råkas !

Vi har ett tufft arbete framför oss. En undran : vem blir socialförsäkringsminister ? Någon med erfarenhet av sjukdomar , det förstår jag ju. Men eftersom samarbetet oss emellan ska flyta på bra så vore det bra om vi kunde "grunda" med ett trevligt möte över en kaffe.



Ha en bra lördag och se till att hinna ta det lugnt !



Kram

Postat av: Åsa

Så trevligt! Ska genast skriva in det i min kalender, som vicepresident måste jag självfallet närvara. (Tycker vi inför presidentpost när vi ändå är ifarten med lite förändringar)

Postat av: Ama de casa

Tack för inbjudan! Självklart bor jag hellre hos dig än på nåt skabbigt hotell :-)

Postat av: Britt

Som Mellanrumsminister känner jag mig extra ansvarig just för dessa mellanrumsdagar och mellanrumsmånader och har tänkt föreslå ett mellanrumsår också som valfritt kan stoppas in i livet någonstans.



Jag kommer gärna på festen och tar gärna med mig någon oäkta hälft om det går för sig?

Postat av: Agnetha

BS Dom tar så väl hand om mig här, det är sen jag bytte sjukhus jag känner mig mer hoppfull inför framtiden. Har äntligen en läkare som bryr sig som verkligen bryr sig, som gör allt han kan för att jag ska bli bättre. Den jag gått hos i 10 år känner jag sån ilska för, skulle vilja slå vederbörande på käften, stämma honom och hänga ut honom offentligt. Men man måste vara smart och sprida hur detta gått till via sjukhusens "kanaler" så når det personen ifråga och andra läkare kommer att se honom med andra ögon. Han har gjort så mycket fel, varit så grovt nonchalant att det är skrämmande. Man får inte göra som han !!!!!



Tack ! Jobbar på det.



KRAM !

Postat av: Janne

Ooooh, vad trevligt med en fest med en massa vackra och galna kvinnor. Och så länge ni politiker inte pratar politik är jag nöjd. ;D

Postat av: ansepanse

så du ska flytta in där nu? :)

Postat av: Bara Jag

Vad är en Nobelfest jämfört med en kanonfest på en slödag! Behöver något fixas innan festen? Någon manick som behöver repareras? något fönster som behöver målas? Nåt elektriskt som behöver en gummisnodd?

Postat av: Nanna

Jag Älskar slödagar..önskar att alla dagar var just slödagar ! ;)

Postat av: Agnetha

Hej !

Hur går det ?

Svåra förhandlingar ? Juluppehåll ?



Hur som, hoppas du mår gott i kylan !



Kram

Postat av: Krönikören

Hallå! Du har väl inte redan sprungit in i väggen? Fast jag förstår att det är jobbigt att vara stadsminister.

Postat av: Ama de casa

Men asså... Har jag missat världens längsta party eller? Du skulle väl säga till när kick-offen började?

VÄL?

:-)

Postat av: Mita

Har festen varit än? Tänkte få en liten rapport,hi,hi....

Kram på dig!

Postat av: charlotte

haha count me in. en fest av den digniteten får inte missas. o alla kändisar man får frottera sig med sen


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback