Krogen i skogen..



Det finns dom som nöjer sig med att mata fåglarna, men det känns lite futtigt tycker maken...
Må så vara att menyn är lite enahanda, men rådjuren gillar ensilage-balarna som ställs ut och ryktet om traktens bästa uteservering sprider sig snabbt.
Stället är populärt och ibland är det trångt om saligheten.
Fast det bryr sig inte älgarna om.
Dom verkar tro att dom äger stället, allt enligt pricipen störst går först.
Och rådjuren går snällt undan och väntar på sin tur.
Dom vet att maten räcker till alla, och att det fylls på igen så fort det tar slut.
När snön ligger djup och marken är frusen är stödutfodring en förutsättning för att råddisarna inte ska svälta ihjäl.
En och annan hamnar visserligen så småningom i grytan, det ska inte förnekas.
Men det får väl räknas som en form av återbäring.

Permalink Allmänt Kommentarer (9) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Selma

Svälta ihjäl eller bli skjuten. Jag tror jag skulle föredra det senare jag med.

Postat av: Diana

Men gud vad coolt! Fasen, jag vill ju nästan bo sådär så att jag också kan få ett älg-/rådjursbord.

Postat av: Barbro Binda

Glöm int å ring då du fått ne rådjure te gryta. Ja ta ostn samtidit, då ja lix je oppöver.

Postat av: Mita

Det är tacksamt att utfodra djuren på vintern.Krakarna,tänk vad svårt dom har i snö och kyla. Men! Dom får gärna hålla sig i skogen och inte knata runt trädgården. Vovven vill gärna hoppa över staketet till mattes fasa.

Kramiz!

Postat av: Diana

Sv: Haha, det fungerar ju inte att båda vara snygg och smart...

Postat av: Britt

Krogen i Skogen fanns det en pizzeria som hette i Malmberget i mina ungdomsdagar...nu blev jag nostalgisk och glömmer helt bort älgar och rådjur.

Postat av: Ellis

How sweet att ni göder er mat innan nu äter den själva!



sv: jag vet inte ens om jag hann tillFriskna men idag har jag varit frusen så det heter duga!

Postat av: Ama de casa

Läckert! Både krogen, och vad krogen sen bjuder på :-)

Postat av: Dansbandsfrun

Åh va glad jag blev nu o varm i hjärtat. Trots att jag är livrädd för älgar så förtjänar dom inte att gå hungriga.

Vi har "bara" fåglar här men gud så kul det är å kolla på dom.

kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback