Buon appetito!

Tack vare kartan hittade vi till middagen utan problem.
Italien ligger närmare än man tror!
Det är sant som man säger, att världen är liten.

Bordet stod vackert som vanligt vackert dukat, denna gång i de italienska färgerna.

Ruccolasallad med mozarella och grissini lindade med parmaskinka till förrätt.
Sedan en fantastisk spaghetti carbonara och så cassataglass på det.
Proppo mätto...

Julia tog några bilder på maten!


Som vanligt hade vi lite uppgifter också, denna gång var det att tyda italienska texter.
La Bella Carina (som för övrigt fyllde år också, Grattis!) hade förberett små lappar,
både på italienska och med den svenska översättningen.
Det gällde att läsa den italienska lappen med hjärta och inlevelse
så att de andra kunde gissa vilken översättning som var den rätta.

Bland annat dessa texter avverkades:

Du snarkar som en cirkelsåg, men jag tycker om dig ändå!

När månen speglar sig i ditt öga, som en bit pizza, då vet man att det är kärlek!

Kloka ord, och en mycket trevlig kväll!

Permalink Allmänt Kommentarer (4) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Britt

Lät som en rolig fest. Ni blir alltid bjuden på så roliga fester. Jag tror jag måste byta bekantskapskrets eller börja ha fester igen...

Postat av: Agnetha

Någon har humor. Vad himla bra och roligt det där verkade. Ni har trevligt uppöver iaf, här är det rätt enahanda just nu.



BS Det är jäääättedrygt !

Ska det behöva ta månader att få ordning på detta ?

Var väl naiv när jag trodde det skulle gå snabbt och enkelt.Nu är jag urless ! Jag försöker , men det är inte lätt, skulle behöva någon att skälla järnet på nu.



Kramar

Postat av: Ama de casa

Lät ju hur trevligt och roligt som helst!

Kul med temafester sådär :-)



sv: Det var en jättehärlig seglingsvecka! Vi har ju ett skid- och båtgäng som vi brukar åka skidor eller båt med (nähä! vad överraskande med tanke på namnet...) Detta var första gången vi seglade och det kan jag mycket väl tänka mig att göra om :-)

Jag hör att karnevalen pågår just nu, men jag orkar inte lätta ur soffan :-)

Postat av: Em

Vad trevligt och det blir något alldeles extra när man lägger ner så mycket möda. Måste säga att jag saknar lite större middagar med par, som singel så blir man inte gärna bjuden, det blir mer tjejmiddagar som öär hur trevligt som helst, men inte riktigt samma sak ändå.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback