En massa fördelar...

...med vintern kom ni på!

Allt från mysigt snöknarr under skorna till gemenskapen i Vädergnällandet.
Men det allra bästa med denna istidslånga,
permafrostkalla, snökaostyngda värstingvinter
är väl utan tvekan den
solskensfyllda, midnattssoliga, humlesurrande, blomsterdoftande, hjärtevärmande
oändliga underbara efterlängtade supersommar som väntar på oss under snöhögarna.

I år kommer den att gå till historien som den finaste någonsin!!
Minst lika historisk som vintern har varit.
Någon rättvisa ska det väl ändå vara?
Jag är rätt säker på att det fungerar så!!

Håll ut!

Om några månader är det Pay-Back Time!

Permalink Allmänt Kommentarer (10) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Dansbandsfrun

Va mysigt skrivet! Det är så sant ;)

Jag ska packa upp våra snäckor som vi plockade häromdagen och låta dom ligga framme o påminna oss om vad vi har framför oss...kram

Postat av: Afrodite

Lovar du???!!!

Postat av: Fjortisensmorsa

Det är andra gången idag jag hör att sommaren kommer att bli lika grym som vintern har varit/är, så jag tror stenhårt på att det kommer att bli så!! :-)

Postat av: Bara Jag

Hur vet vi att denna vinter inte är pay-back time för en kanonsommar ett tidigare år??? Nej - nu ska vi inte se det negativt, SJÄLVKLART kommer denna sommar att bli den bästa i mannaminne!!

Postat av: Gun

Du har givetvis rätt! Och OM du har fel tar vi smällen då.:)

Postat av: Agnetha

Tror du har helt rätt i detta, det är bara att vänta och se.



I Skåne i somras samlade jag också en massa stenar jag ska göra tavlor med. jag ska måla och klistra in stenar, tror det blir bra.



Önskar dig gotisdag !



Kram

Postat av: Ama de casa

Jag hoppas faktiskt att sommaren INTE ska bli lika varm som ifjol. Jag tål inte värme så bra... Undrar varför jag flyttade till Spanien? :-)

Postat av: Pia

Ja, det är fanimej säkrast att det betalas tillbaka med en massa sol och värme. För jag vägrar gå med på att ha semester i +9 grader! Så det så!



Coola vägmärken.. Jag skulle nog ha "kört" på de flesta!! ;o)

Postat av: ansepanse

vilka fina stenar, har du plockat dem, jag brukar alltid ha med mig stenar hem, det finns ju så många fina

SV: tack för fina ord

kram

Postat av: Britt

Sommaren 2003 hade vi +30.8 här i Luleå en dag i juli...och den veckan var det +25 grader. Så vill jag ha...minst 4 veckor med varmare än +25 grader. Beställt!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback