För precis ett år sedan...

...satt vi på flyget till Florida just nu!

flygplan/Flugobjekt01.gif
Fyllda av förväntningar och reslust!
En härlig känsla!
I år vräker snön ner utanför fönstret och isvindarna viner runt husknuten.
Inte lika härlig känsla.
Mer en känsla av...DETRÄCKERMEDSNÖOCHMINUSGRADERNU!!!
Och KANDETINTEGESIGSNART!!!! och ÅÅÅÅÅVADJAGLÄNGTAREFTERVÅREN!!!
Nåja.
Den kommer väl när den kommer, antar jag.
Våren alltså.
Under tiden googlar jag karibiska kryssningar och bläddrar i resekataloger.
Drömmer mig bort och längtar.
Och den känslan är helt okej.

Permalink Allmänt Kommentarer (5) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Pia

Ja, nu börjar t o m jag, som älskat den här vintern, att ledsna!! Nu vill jag ha solsken och några minusgrader och vindstilla!!! Låt våren komma!

Kram!

Postat av: Ironia

Jag som brukar tycka vintern är jobbig sliter ont i år. Här uppe i Norrland har vi inte samma vinterkaos som i södra Sverige men det har övervägande varit jättekallt. Så kallt att idag så sa sonen "Idag är det bara 20 grader ute, vad bra"

Kanske jag också ska kolla upp några kryssningar i södra breddgrader:)

Postat av: Em

Jag flyger med dig i tanken! Jag är trött på snö, is och halka. Det vita med snön gillar jag, men det går knappt att ta sig fram.

Postat av: Britt

Här i Luleå är det inte på något sätt en ovanlig vinter. Så här är det alltid i februari - snö och kallt. Med det inte sagt att jag inte är less, men det är jag alltid den här tiden. Mars är bättre. fortfarande lika mycket snö, men mer sol och värme.

Postat av: Bara Jag

Som inbiten vinterivrare har jag sällan problem med "riktig" vinter..... Elräkningen får mig nu att HELT att ändra åsikt - kom sommar kom sol!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback