Gröt, svett & klistervalla

Maken sitter bänkad framför ett TV-program om längdskidåkning.
Jag sneglar upp från datorn, med genuint ointresse.

Imponerande men för mig ack så obegripligt att människor frivilligt
kan välja att slita och ta ut sig så för möjligheten att kanske kunna ta en medalj.
Sommaren innebär hårdträning och vintersäsongen är fylld av tävlingar.
Semester kan möjligen komma i fråga en vecka på våren.

För övrigt består livet av gröt, svett och klistervalla.
Pulskontroll och blodsmak i munnen.
Och dom gillar det.

Obegripligt, som sagt.
Men imponerande.

Permalink Allmänt Kommentarer (10) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Afrodite

HA HA HA!!! Sitter här och gapskrattar för mig själv! =) Vilket härligt inlägg! Första skrattet kom redan vid "sneglar upp från datorn, med genuint ointresse" LOL

Skrattar igenkännande! =) Kramiz du härliga!

Postat av: Gun

Hahaha! Så där känner jag när det är hockey på tv. Genuint ointresse. Jag blir inte ens imponerad. Bara arg. Haha:D

Postat av: Afrodite

Määään! Vad sagar du ny...ska jak spänne mere på rumpann?! HA HA HA!! =) Goding!

Postat av: Ellis

jag tål inte sådana tv-program :O



sv: jag kände för o ta bort din kommentar av personliga skäll... Jag ber om ursäkt.. Men den kunde ej finnas i bloggen.. :)

Postat av: Ama de casa

Jag tyckte att tipsextra med fotbollen var bäst på lördagarna förr. Då kunde man ta en siesta i lugn och ro på eftermiddagarna. Eftersom det händer så ytterst lite i fotboll så blev det ju inget tjoande som störde heller :-)

Postat av: ansepanse

jag förstår heller inte att de vill utsätta sig för den enorma träningen året om, men det blir roligt att se på OS i alla fall

kramar

Postat av: Peterlarson

Ord som "Gröt" och "Klistervalla" känns på något sätt väldigt svenska.

Postat av: Britt

Alla går vi igång på någonting....sport, blogg, knark, mat, vin...och vissa vill prova kroppen till bristningsgränsen och knarka på endorfinet och adrenalinet.



Själv är jag nöjd att se dem på OS och åka skidor lite slött på isen till våren...inte så jag får upp någon puls utan mer för att det är det smidigaste sättet att ta sig ut på isen. Och jag har vallningsfria skidor givetvis och korv i ryggsäcken!

Postat av: Fjortisensmorsa

Vad hette programmet? Var det "Gröt, svett&lobotomi"? ;-)

Postat av: Pia

Jag var en sådan när jag var 11-14 år! Sedan blev jag klok! ;o)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback