Ett riktigt Skott-år

Vädret i Burträsk
Dagtid kl 15 – kl 18

Snø
-10° Stille, 0 m/s

Snø. Stille, 0 m/s. 0,8 mm nedbør.


Snön vräker ner i dag också.

Maken påminde mig i går kväll om att vi har ett platt tak på vår utbyggnad, som behöver skottas.
Sonens rum ligger i den delen av huset, så i natt blev det en del mardrömmar.
Instörtade tak och laviner i sovrummet.
Tack och lov var taket fortfarande helt i morse och kära sonen också.

För att lugna nerverna inför kommande nätter tog jag med mig kära sonen upp på taket för att skotta.
MYCKET snö var det, säkert en halvmeter så det var hög tid.
Och tid tog det.
Svett och möda.
Men vi var sååå duktiga och till slut blev vi klara!

Här ska det inte rasas några tak, inte.
Men vintern kan gärna få rasa ut nu...



Hallååå, Våren?!!
Var äääär duuu?
Komsi, komsi....

Bilden blev liten aning suddig tyvärr, men om man kisar lite så blir den nästan skarp, och då tycker jag nog att man kan aaana en liten, liten bit Vår där borta i högra hörnet...

Ser ni?

Permalink Allmänt Kommentarer (12) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Em

Thi-hi, jag har vår här.. Det är underbart! Kanske det fryser på igen, men än så länge låtsas jag att det är VÅREN som har kommit.

Postat av: Ama de casa

Jag ser den faktiskt - klart och tydligt!!!

Fast inte på din bild...

;-)

Postat av: Peterlarson

Vintern sägs hålla oss i sitt järngrepp, men det hjälper inte i längden.

Våren och sommaren kommer att ta över snart.

Yi-haa!!

Postat av: Gun

Jag ser våren där i hörnet! Allt handlar om hur bra man kisar.

Postat av: Dreamsalive

Ja, jag ser den! JA! Utan glasögon syns den ännu bättre. :)

Postat av: Bara Jag

Man känner sig lite som "ett" med sin snöskyffel vid det här laget!



Sv. Tusen tack för din kommentar, den gick rakt in......

Postat av: Ellis

Hahaha du är tokig!



Hoppas ryggen tog smällen efter all skottande, smärtan kommer ju alltid efter natten! :O



sv: jaaa den var superrolig!

Postat av: Stattinskan

Jag kisar som bara attan ... och javisst kan man ana våren ... Blev nästan brundbränd på kuppen dessutom :-)

Kram

Postat av: Annica

JAA, kom vår, kom sommar!!! Jag längtar efter +25 och min hängmatta....

Postat av: ansepanse

hahaha - fyndigt, skottår

kanske lite, lite i ena hörnet då :)

Postat av: charlotte

jag svarar dig här ifall han läser min blogg. jag börjar lida av förföljelsemani tror jag. näe han var ganska alldaglig

Postat av: Agnetha

Hallo !

Här är det takdropp och snöras, men det snöar inte just nu. Hellre några minus än detta slaskande.



Det börjar dra ihop sig till Vasaloppet för gubben, så nu är det mycket för honom att stå i. Som inte det vore nog, har han kurs i helgen, till veckan ska han jobba in det han missar eftersom han ska vara ledig från fredag då han åker med klubben upp till Sälen. Men det är som man ställer sig det där, eller hur ?



Ha en riktigt gosöndag !



Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback