Kylslaget

Det går upp och ner, minsann.
Temperaturmässigt alltså.
I går morse var det -19 och i går kväll inte mer är -10.
Men så i morse var det svinkallt igen.
- 25.
Och ingen kupevärmare på eftersom det ju inte var så kallt igår.
Eller eftersom jag inte tänkte på att fixa till timerklockan.
Den sistnämnda förklaringen är den mest troliga..

Jag var förberedd på ett allvarligt snack med
Surpärlan.
Relationen har varit minst sagt frostig en längre tid nu, även om det tagit sig på sistone.
Men att tvinga igång henne i iskylan utan föregående uppvärmning kan ju i sämsta fall misstas för en krigsförklaring och sätta ny fart på det kalla kriget..

Så jag går ut för att ta tjuren vid hornen det vill säga
hacka is, sopa snö, skrapa ruta och försöka hitta en kofot att bända upp förardörren med.

Och då ser jag att sladden faktiskt sitter i!
Bilen är varm och glad och då blir jag det också!!
Maken som åkte till jobbet redan vid halv fem hade uppmärksammat problemet och gjort en insats.
                                                                               
Gulle!!halsningar/Liebe22.gif
Rosor och choklad i all ära, men en varm bil är den simpla vägen till mitt hjärta!

Permalink Allmänt Kommentarer (11) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Gun

Vad omtänksamt av honom! Så där är Mumannen också. Han går före och värmer upp bilen, slår på värme i sätet och skjutsar mig dit jag ska.

Postat av: Em

Åååååh! Jag tänkte i början av inlägget att jag skulle skoja om att "MEN HAR DU INGEN MAN!!" och så visar det sig att du har en riktig man ändå! Ta väl hand om han, det är roligt att leva utan också, men inte FULLT så mysigt! Och inte får man såna trevliga överraskningar!

Postat av: Maria

Han har åtminstone en GNUTTA förstånd och inlevelseförmåga.... han VET vad som händer om han INTE stoppar in kontakten :)

Postat av: Nanna

Ha,ha, det är det små detaljerna som märks !! Ha det bra !

Postat av: Peterlarson

Respekt, alla i Norrland under vintern.

Och avundsjuka under sommaren.

;D

Postat av: anne

Helt klart!!! Det finns inget värre än att sätta sig i en kall bil!

Postat av: Britt

Det är kärlek i Norrland det - att se till att vännen inte fryser.

Postat av: Stattinskan

... men sånt där"göra" har jag sluppit fram tills nu ... Just nu snöar det "lapptäcken" i Malmö ... Hallå liksom??? Malmö bör väl se en och annan Tussilago vid det här laget ... eller nästan iaf? Hur många är vi inte som är trötta på detta nu? Vill du ha en kram? ;-D

Postat av: Ama de casa

Jag håller med Britt - ÄKTA kärlek!

Gomorron!

Postat av: ansepanse

äkta kärlek, inte bara en varm bil utan värme i hjärtat också

kramar

Postat av: charlotte

haha ja se bilár eller människor kanske

kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback