Marknadsdax!

Att vara marknadsknalle måste ju vara så långt från ett bekvämt kattliv som man kan komma!

Se hela bilden
Ett evigt packande av varor upp och ned i isande kyla och bitande vind.
Husvagnsliv helg efter helg fast utan tillstymmelse av semester.
Sida vid sida med andra som erbjuder precis samma varor till exakt samma pris.
Timme efter timme i skoterkängor och vargskinnspäls.

Och ska man tro knallarna själva så går affärerna uselt...

Men något måste det ju vara ändå, som lockar dom ut på vägarna igen, år efter år efter år...

Permalink Allmänt Kommentarer (12) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Ama de casa

Ja du, jag fascineras av detta packa upp och packa ner varje fredag... Att dom ORKAR!



sv: Hahaha! Det finns en Svensken vid havet också - men där var det inte ärtsoppa idag.

Visst vet jag att det heter plättar! Men likt Dolph verkar jag ha lite svårt med svenska språket efter att ha bott utomlands ett tag ;-)

Postat av: Em

Jag tror det inger de känslan av att vara fria, men i slutändan måste även de se till att dra in tillräckligt med pengar till mat..

Sv: Vi känner nog lika för det att ge, när man har turen att uppskattas för något man har gjort från hjärtat så blir man ju så otroligt glad OCH förvånad, för när man ger från hjärtat så tänker man inte ens tanken. Jag tror att det är de som själva aldrig ger från hjärtat som inte kan förstå att man "offrar" sig om moder Teresa. KRAM

Postat av: Dreamsalive

Tack för fin kommentar. :)



Brrr, låter kallt att vara knalle på vintern. Är det inte på sommaren man ska hålla på med sånt?

Postat av: Gun

Ja, vilket jobb det verkar vara, och särskilt om det inte ger någon vidare inkomst heller. Men det är väl friheten som locka kanske.



Sv: Tack snälla! Jag behåller nog klänningen.. fast jag tänker inte avstå från någon semla! :D

Postat av: Mita

Inget liv som lockar mig,man måste nog ha fått det med modersmjölken närapå.

Men roligt är det att gå runt och kolla in och snacka med dom.Köpa lite också.

Ha de fint,

kramiz!

Postat av: Peterlarson

Jag tror det har med nyfikenhet att göra (också).

Nya platser, nya människor, nya möjligheter.

Men det är som med allt annat, i ena änden finns trygghet och i andra frihet.

Sen får man försöka hitta hur långt åt ena eller andra hållet man ska befinna sig för att må som bäst.

Postat av: sarah

kolla in min blogg

Postat av: Ama de casa

ÅÅåååhhhh!!!! Vilket JÄTTEBRA inlägg jag hade på G.

Sen dog wordpress...

Well - shit happens :-)

Postat av: Britt

Jag träffade ju på några marknadsknallar på den tiden det begav sig både i Gällivare och Jokkmokk. Det är nog mycket friheten. De blir som en familj. Lite som ett band på turné fast inte lika mycket groupies...fast jag hade en kompis som var marknadsluder :D

Postat av: sandra

jo..jäkla tokstollar! ;) men nått måste det ju vara..? gemenskapen med de andra kanske..:p

Postat av: ansepanse

fast ett så jobbigt knalleliv skulle jag inte vilja ha

SV: precis, fina ord

Postat av: charlotte

ja vilket jobb. att de orkar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback